Content marketing – czy warto stosować long tail oraz jak poprawnie formatować treści

Content marketing to nic innego jak marketing treści. Zajmują się nim osoby, które pracują w marketingu. Wielu osobom marketing kojarzy się z reklamowaniem przedsiębiorstwa poprzez organizację imprez, kampanii, tworzenie sloganów marketingowych itp. Jak się okazuje, słowo marketing ma więcej znaczeń. Przedsiębiorstwa pragnące istnieć na rynku, zatrudniają marketingowców zarówno do wyżej wymienionych zadań, jak i do tworzenia strategii marketingowej, inaczej zwanej content marketing.

Content marketing – cel

Marketingowcy zajmujący się marketingiem treści mają na celu przyciągnąć do przedsiębiorstwa grono klientów. Strategia marketingowa ma być długotrwała, firmom zależy na tym, aby klienci, którzy do nich dotrą, pozostali z nimi w długotrwałych, dobrych relacjach.

Jak przyciągnąć do siebie klientów? Co to jest content marketing? Otóż content marketing to nic innego, jak tworzenie oraz publikowanie treści, które mają dotrzeć do wybranej grupy klientów.

Przeważającą formą treści są artykuły, które rozpowszechniane są w Internecie oraz za pomocą ulotek, czy też folderów. Poza artykułami marketingowcy tworzą również filmiki, grafiki, webinary.

Content marketing – czy warto stosować long tail oraz jak poprawnie formatować treści

Zatem celem jest pozyskanie klientów, którzy przyczynią się do wzrostu obrotów w przedsiębiorstwie.

Co to jest long tail?

W content marketingu ważne jest dotarcie do wybranych odbiorców. Jednym ze sposobów, z jakich korzystają marketingowcy, jest pozycjonowanie za pomocą long tail, inaczej długi ogon.

Long tail jest to fraza, którą posługują się osoby, poszukujące danej rzeczy, usługi itp. w Internecie. Oczywiście fraza ta składa się z kilku słów, minimum trzy słowa.

Aby sprostować wymaganiom odbiorców, należy poprzez content marketing stworzyć treści, które będą zawierały frazy long tail. Treść, która najpierw zostanie napisana i opublikowana w sieci, następnie będzie ona dopasowywana przez roboty sieciowe do zapytań odbiorców. Ważne jest, aby stworzona treść posiadała unikalne frazy w postaci long taili.

Dla kogo jest najlepszy long tail?

Długie frazy ważne są w szczególności dla sklepów internetowych. Potencjalni klienci szukając produktów, wpisują w wyszukiwarkę długie frazy. Firmy, które są pozycjonowane na frazach long tail, są szybciej widoczne w Google. Obecnie dużo osób wyszukuje dane frazy głosowo, więc zadaje długie pytanie. Zatem ważne jest, by content marketing był przygotowany na takie zapytania.

Zaletami long tail są:

  • Szybsze pozycjonowanie,
  • Łatwiejsze pozycjonowanie,
  • Niższy koszt,
  • Dłuższy, stabilny czas pozycji strony,
  • Zwiększenie czasu, w którym odbiorcy są na stronie przedsiębiorstwa.

Long tail a tworzenie opisów produktów oraz kategorii w sklepie

Wiadomo, że klienci wyszukują konkretnych produktów, zatem ważne jest pozycjonowanie produktów w sklepie na long tailach. Odbiorca szukający konkretny produkt, przykładowo szczoteczki dla dziecka od 1 ząbka, nie wpisze w wyszukiwarkę słowa „szczoteczka”, bo wie, że nie znajdzie produktu, którego szuka. Wpisze natomiast „szczoteczka dla dziecka od 1 ząbka”, ta fraza da większe prawdopodobieństwa znalezienie konkretnego produktu, którego odbiorca szuka.

Content marketing – czy warto stosować long tail oraz jak poprawnie formatować treści

Tworząc opisy produktów oraz kategorie do nich, istotne jest stworzenie unikalnych słów, wyrażeń. Każdy przedsiębiorca, decydując się na pozycjonowanie na long tailach, jest świadomy tego, że produkty oraz kategorie powinny być tworzone według określonego wzorca. Frazy powinny być użyte zarówno w opisie produktu, jak i w opisie zdjęcia. Bardzo istotne jest to, by nie pozwolić osobie zajmującej się content marketingiem, na kopiowanie treści, fraz z innych witryn. Takie działanie prowadzić będzie jedynie do obniżenia miejsca strony w wyszukiwarkach.

Formatowanie treści istotne dla content marketingu

Tworząc treści, marketingowcy powinni zwrócić uwagę na ich prawidłowe formatowanie. Okazuje się, że roboty sieciowe, które zajmują się indeksacją stron, zwracają również uwagę na formatowanie tekstu. Niezbędne jest stosowanie boldowanie fraz, które są kluczowe dla danych produktów czy usług. Równie ważne, jak boldowanie jest stosowanie nagłówków. Okazuje się, że w sieci, przy pozycjonowaniu, wartość nagłówka jest większa niż pozostała część napisanego tekstu. Istotne jest przy tworzeniu nagłówka, aby zawrzeć w nim frazę, o którą pytają potencjalni klienci.

Content marketing przykłady – long tail

Skuteczne wdrożenie content marketingu, czyli działań marketingowych zależy od kilku czynników. Należą do nich:

  • branża,
  • rozmiar przedsiębiorstwa,
  • potencjalni, docelowi klienci,
  • konkurencja,
  • strategia.

Każde przedsiębiorstwo będzie inaczej prowadzić content marketing. Ważne jest użycie unikatowych treści oraz long taili, o które pytają odbiorcy.

Przykłady long taili poniżej, pozwolą lepiej zobrazować content marketing, który używa do tworzenia treści long taili.

  1. Branża obuwnicza: „buty damskie sportowe 38”.
  2. Branża odzieżowa: „kostium kąpielowy dwuczęściowy M”.
  3. Branża motoryzacyjna: „opony zimowe 17 cali”.
  4. Branża budowlana: „styropian podłogowy 10 cm”.
  5. Branża kosmetyczna: „lakier hybrydowy semilac 5w1”.
  6. Branża spożywcza: „czekolada gorzka bez cukru przepis”.

Zatem, jeżeli chodzi o frazy long tail, to osoby je stosujące, precyzyjniej opisują produkt, usługę, o którą im chodzi. Long tail to sprecyzowana fraza składająca się z kilku słów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here