Prowadzisz firmę i potrzebujesz rejestracji czasu pracy dla swoich pracowników. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się czym powinien się charakteryzować system rejestracji czasu pracy oraz rejestrować czas pracy, w tym pracy zdalnej. 

Na czym polega ewidencji czasu pracy – system rejestracji czasu pracy?

Ewidencja czasu pracowników jest obowiązkiem pracodawcy, który jest regulowany przez Kodeks Pracy oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. Dotyczy on dokładnego zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji nt. spraw o stosunku pracy oraz tego jaki jest sposób prowadzenia akt osobowych pracownika. Wszystko musi być zgodne z kodeksem pracy. 

 Więcej ciekawych informacji m.in. na temat tego jak powinien wyglądać czas pracy znajdziesz na stronie nadgodziny.pl

Kogo obowiązuje rejestrowanie czasu pracy?

 Monitorowanie czasu pracy obowiązuje wszystkich pracowników zatrudnionych na umowie. Na podstawie rejestracji może powstać lista obecności pracowników. Taki system kontroli czasu pracy sprawdzi się również, aby zobaczyć dokładną liczbę przeprowadzonych godzin.

Dzięki temu można sprawdzić efektywność pracy poszczególnych projektów.

Rejestrację czasu pracy nie muszą wykonywać w Twojej firmie pracownicy, którzy:

  • objęci są systemem zadaniowego czasu pracy,
  • zarządzają w imieniu pracodawcy zakładem pracy, 
  • otrzymują ryczałt za godziny nadliczbowe lub za pracę w porze nocnej.

Dział kadr powinien mieć jasną możliwość monitorowania ewidencję czasu pracy.

Ewidencja czasu pracy online – na czym polega?

Wybierając program online do ewidencji czasu pracy pracowników można wyróżnić wiele korzyści.

Dzięki elektronicznej ewidencji czasu pracy ogranicza się zatrudnienie w dziale HR, to np.:

  • oszczędność papieru,
  • dostępność z każdego miejsca (dokumentacja przechowywana jest online),
  • ograniczenie prawdopodobieństwa fałszowania danych (względem tradycyjnej listy obecności),
  • pełna automatyzacja (można notować spóźnienia, nadgodziny itd.).

Dodatkowo elektroniczna ewidencja czasu pracy to rejestracja czasu pracy z dowolnego miejsca. W tym również podczas pracy zdalnie, czy też będąc w delegacji. Ułatwione są również elektroniczne wnioski urlopowe. Dzięki ewidencji czasu pracy online dochodzi do rejestracji w czasie rzeczywistym. 

Często taka ewidencja jest spójna z programami kadrowo płacowymi. Dokładnie widoczny jest czas pracy oraz grafik pracy, listy płac i liczbę przepracowanych godzin w miesiącu. Elektroniczna ewidencja może zachodzić również w aplikacji mobilnej i bezproblemowo wyeksportować potrzebne dane.

Czy posiadaliście kiedyś taki rejestrator czasu pracy z pomocą programu?

Poprzedni artykułIle kosztuje stworzenie strony internetowej?
Następny artykułJak dbać o filtry do sprężarek?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj