Przedsiębiorca, który nie inwestuje w swoją działalność, prędzej czy później uświadomi sobie, jak duży błąd popełnia. W XXI wieku konkurencja jest ogromna i obejmuje każdą branżę. Dlatego, by dotrzeć do potencjalnych klientów, należy zdać sobie sprawę z tego czym jest skuteczna promocja firmy. Nie wystarczy bowiem założyć działalność. Konsument musi o niej usłyszeć. W dobie rozwiniętego marketingu internetowego i szeregu kampanii prowadzonych w mediach społecznościowych jest wręcz zasypywany komunikatami. Konkurencja zarzuca go szeregiem promocji i aktywności lojalnościowych, których celem jest zarówno budowanie wizerunku eksperta, a docelowo sprzedaż produktu lub usługi. Aby promować firmę, w pierwszej kolejności należy jednak stworzyć profil swoich klientów. Pozwoli to idealnie dopasować kanały promocji firmy i dotrzeć do określonej grupy odbiorców. W jaki sposób promować firmę i zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów? Na które działania promocyjne postawić?

  1. TOP wskazówki, by skutecznie promować firmę
  2. Po które narzędzia reklamowe sięgać, aby zdobyć potencjalnych klientów?
  3. Promocja firmy za pomocą niestandardowych aktywności
    • Trwałe nośniki reklamy
    • Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Zostawić po sobie ślad!

TOP wskazówki, by skutecznie promować firmę

Świat reklamy daje firmom mnóstwo możliwości na pozyskanie nowych klientów. W zależności od zasięgu prowadzonej działalności, ale i branży, skuteczna promocja firmy za każdym razem może wyglądać inaczej. Komuś bowiem lepiej będą sprawdzały się reklamy Google Ads, inni natomiast postawią na płatne reklamy w social mediach. Głównym czynnikiem, który bezpośrednio powinien wpływać na decyzję o wyborze środków promocji, jest potencjalny klient. Zadaniem marki jest w pierwszej kolejności zbudowanie jego profilu. Dzięki temu łatwiej będzie dopasować do niego przekaz oraz wybrać miejsca kampanii. Pozwolą one reklamować firmę z efektem sprzedażowym. Inaczej bowiem będzie wyglądała promocja restauracji na rynku lokalnym, a inaczej sklepu internetowego. W pierwszym przypadku, w zależności od budżetu marketingowego, można pokusić się o tradycyjną formę reklamy taką jak lokalna prasa, billboard w centrum miasta czy reklama w miejskim autobusie. W przypadku gdy przedsiębiorca prowadzi firmę online, główny nacisk położy na media społecznościowe i content marketing.

Po które narzędzia reklamowe sięgać, aby zdobyć potencjalnych klientów?

Promocja firmy nigdy nie powinna opierać się na przypadkowych aktywnościach. Działanie po przysłowiowym 'omacku’, nie tylko generuje często niepotrzebnie koszty, ale wręcz może negatywnie wpłynąć na wizerunek eksperta. Obecnie firmy najczęściej skupiają się promocji firmy w internecie. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie w sieci użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Jednak firmowa witryna internetowa to za mało, by przyciągnąć uwagę klienta. Aktualnie absolutną podstawą jest profil firmowy minimum na jednej platformie społecznościowej, czyli np. na Facebooku. Płatne kampanie reklamowe, a także umiejętnie prowadzony marketing szeptany, pozwalają firmie pokazać się odbiorcy z jak najlepszej strony. Odpowiednie frazy kluczowe wykorzystywane w postach reklamowych, sprawiają, że promocja firmy w internecie jest spójna, co przekłada się bezpośrednio na jej popularność.

Promocja firmy za pomocą niestandardowych aktywności

Nie tylko promocja firmy w internecie daje szanse na najlepsze rezultaty jeśli chodzi o reklamę. Kampania w różnych kanałach, może przynieść równie dobre, a często nawet lepsze efekty. Wszystko bowiem zależy od charakteru działalności i profilu konsumenta. Sposobem na promocję firmy, który może się okazać cenny również z punktu widzenia niewielkiego budżetu marketingowe, mogą się okazać np. działania na rynku lokalnym za pomocą naklejki z logo firmy.

Trwałe nośniki reklamy

Ulotki przeszły już do przysłowiowego lamusa. Obecnie ich miejsce dumnie zastąpiły naklejki z logo firmy. Można się z nimi spotkać na co dzień np. w autobusach, na przystankach, w budynkach firmowych czy na gadżetach. To forma promocji, której celem jest wzmocnienie wizerunku marki. Jak się bowiem okazuje, właśnie ta pozornie niewinna naklejka z logo firmy, inspiruje odbiorców do odwiedzenia strony internetowej lub profilu marki w social mediach. Ich nieco bardziej prestiżową odmianą są naklejki 3D o żywotności na poziomie 2-3 lat. Umieszcza się je np. na prezentach dla klientów biznesowych, ale i sprzętach RTV czy AGD.

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Zostawić po sobie ślad!

Ciekawą i niestandardową formą reklamy są naklejki reklamowe podłogowe. Tego rodzaju reklama https://sigmadruk.pl/oferta/naklejki-reklamowe-podlogowe/ umieszczona w przestrzeni publicznej, z pewnością przyciągnie wzrok przechodnia, który będzie po niej przechodził. Narzędzie często stosuje się również w alejkach popularnych dyskontów, by zwrócić uwagę klienta na nowy produkt na półce. A im bardziej niestandardowy będzie design, tym większa szansa, że na dłużej zostanie w pamięci odbiorcy.

Nie istnieje jedna recepta na skuteczną promocję firmy. Każda marka musi znaleźć swoją drogę dotarcia do potencjalnych klientów. I co należy zaznaczyć, nie zawsze warto opierać aktywności promocyjne wyłącznie na promocji firmy w internecie np. za pomocą content marketingu czy przez prowadzenie bloga. Może się bowiem okazać, że w przypadku Twojej firmy, dużo lepsze efekty przyniosą niestandardowe formy reklamy jak np. naklejki reklamowe dystrybuowane w przestrzeni miejskiej.

Poprzedni artykułDla kogo niezbędne jest badanie rynku?
Następny artykułGoWork – sprawdź opinie o pracodawcach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj