jak wybrać rzetelną agencję SEO
Firmbee/pixabay.com

Dobre pozycjonowanie danej firmy w sieci zwykle łączą się z faktem zdobycia pewnego rozgłosu, a nawet podbicia wartości sprzedaży jakiegoś produktu lub usługi.

Cechy dobrej agencji SEO

Wybór odpowiedniej firmy przeznaczonej do działań związanych z pozycjonowaniem może być nieco kłopotliwy. Na rynku istnieje sporo tego typu agencji, oferują one podobne, lecz często nieco zmienione usługi. Dodatkowo przedsiębiorca nie zawsze wie, kto w danej firmie pracuje. Mogą to być osoby jak najbardziej kompetentne, lub takie, które nie za bardzo wiedzą co robią. Jednak z punktu widzenia klienta czasem ciężko wychwycić niektóre informacje. Jaką agencję SEO wybrać?

Dobre opinie, jako pierwszy stopień sukcesu

Istnieje spora szansa na to, że dana agencja posiada pewne opinie na swój temat, chociażby w samym Google. To źródło informacji może być niezwykle pomocne, ponieważ nie jest możliwa ich moderacja, co oznacza, że nie da się usunąć tych bardziej niewygodnych wpisów. Oprócz tego możliwe jest znalezienie informacji na Facebooku, ewentualnie na danym forum branżowym. Najlepszym przypadkiem jest sytuacja, gdy dane oceny są w jakiś sposób rozpisane i zawierają takie informacje, jak zadowolenie ze świadczonych usług, oraz ich jakość. Oczywiście same opinie to nie wszystko, jednak może to być dobry punkt startowy dla oceny takiej agencji. Ich brak nie musi od razu oznaczać tego, że dana firma jest zła, ale że jest dość młoda i jeszcze nie zdążyła zdobyć żadnej oceny.

Ciekawa oferta

Czynnikiem samym w sobie będzie dostępna oferta w danej agencji. Wszyscy lubią pracować z ludźmi kompetentnymi, ale również takimi, którzy są w stanie zaoferować nowoczesne rozwiązania. Zwłaszcza w kwestii samego pozycjonowania, a jak wiadomo, jego wymogi mogą się dość dynamicznie zmieniać. Mowa tu przede wszystkim o aktualnie działających algorytmach wyszukiwarek, o których wiedza dobrze wykorzystana może przynieść spore sukcesy. Niektóre firmy mogą zaoferować nawet bezpłatną pomoc w postaci darmowej konsultacji SEO. Dzięki niej możliwe jest stwierdzenie, czy strona spełnia aktualne wymogi pozycjonowania, a jeśli nie, to jakie kroki będą musiały być spełnione, aby taki problem naprawić.

Certyfikaty, jako dowód nabytej wiedzy

Na stronie danej agencji można często też znaleźć różne certyfikaty. Warto wspomnieć, że nie są to jedynie bezużyteczne ozdoby, lecz pewnego rodzaju dowód posiadanej wiedzy, oraz jakości usług. Świetnym przykładem może być grupa iCEA z certyfikatem Google Partner Premier! Posiadanie takiego oświadczenia, oznacza pewnego rodzaju współpracę z najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Dostają go jedynie najlepsze firmy, które były w stanie zdać egzaminy związane z Google AdWords.

Pierwszy kontakt

Po wybraniu już odpowiedniej firmy oraz oferty zapewne przyjdzie czas na omówienie szczegółów zlecenia. Zwróć uwagę na podejście samej agencji do Twoich potrzeb. W tak delikatnej sprawie, jak pozycjonowanie istnieje konieczność zrozumienia się stron. Dobra agencja to taka, która oferuje wysoki poziom profesjonalizmu i indywidualnego podejścia do każdego zlecenia. Jeśli czujesz, że nie potraktowano Cię zbyt profesjonalnie, oraz że dane osoby nie wyglądają na kompetentne, być może warto rozpatrzyć opcję ponownego przejrzenia dostępnych agencji. Jest to dość istotna kwestia, ponieważ istnieje szansa na długotrwałą współpracę z daną agencją SEO.

Informowanie na bieżąco o efektach współpracy

Zrozumiały jest fakt, że dana agencja nie chce się dzielić szczegółami na temat swojej pracy. Pozycjonowanie to ich specjalność, więc wyjawienie niektórych technik nie byłoby w ich interesie. Ważnym natomiast jest wysyłanie co jakiś czas raportów, na temat tego, jak wygląda aktualnie sytuacja. Jest to dość ważny czynnik, ponieważ pokazuje profesjonalizm, oraz fakt braku chęci ukrycia czegokolwiek. Będzie to z pewnością bardzo pomocne, zwłaszcza dla osób nieobeznanych w tematach SEO. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here