Jeśli prowadzimy sklep internetowy na pewno nie raz zetknęliśmy się z fotografią produktową. Są to zdjęcia produktów na białym tle, wykonane w studio fotograficznym przy użyciu światła błyskowego. Zdjęcia te znajdują zastosowanie nie tylko w sklepie internetowym (choć to najczęściej wybierane medium) ale również na portalach aukcyjnych czy materiałach drukowanych. Fotografia produktowa to również szeroko pojęta fotografia odzieży. Są to na przykład zdjęcia typu duch, które przedstawiają odzież na tak zwanym niewidzialnym manekinie. Jest to bardzo atrakcyjny sposób prezentacji produktów odzieżowych w sklepach internetowych.
Najczęstsze pytania związane z fotografią produktową
Czy fotografia produktowa wyróżni mnie na tle konkurencji?
Dobrej jakości fotografię produktową na pewno docenią Twoi klienci co oczywiście przełoży się na wzrost zainteresowania i sprzedaży.
Czy potrzebuję studio fotograficzne do wykonana fotografii produktowych?
Jeśli zależy Ci na profesjonalnym efekcie, zdecydowanie powinieneś stworzyć miejsce wyposażone w białe tło, lampy błyskowe i niezbędny sprzęt do zdjęć produktów.
Nie znam się na fotografii produktowej. Skąd wziąć potrzebne zdjęcia produktów?
Jeśli nie czujesz się dobrze przy zdjęciach produktowych lub zwyczajnie nie masz na to czasu warto pomyśleć o zleceniu pracy dla fotografa produktowego. Wykona on profesjonalną sesję zdjęciową. Takie zdjęcia na pewno będą znacznie lepsze niż osoby nie posiadającej doświadczenia w tego typu fotografii. Fotograf produktowy posiada niezbędny sprzęt, najważniejsze akcesoria i odpowiednie źródła światła. Przedmioty sfotografowane na takiej sesji na pewno zwrócą uwagę Twoich klientów.
Ile ujęć produktu powinny mieć moje produkty?
Potencjalny klient na pewno doceni dużą ilość dobrej jakości zdjęć produktu. Bardzo ważne jest pierwsze zdjęcie, które użyjemy w miniaturce. Pozostałe zdjęcia powinny czytelnie przedstawiać produkt. Duże znaczenie ma pokazanie przedmiotu z najważniejszych stron, pokazanie jego właściwości.
Jakie tła i oświetlenie?
Światło jest niezwykle ważne gdy wykonujemy packshoty produktów. Korzysta się tutaj jedynie z profesjonalnego oświetlenia studyjnego, które gwarantuje nam powtarzalność efektu i wysoką jakość. Fotografia produktowa korzysta najczęściej z białego tła, z drugiej strony część sklepów internetowych wybiera tła na przykład szare.
Fotografia produktowa pozwoli nam zaistnieć w internecie i w profesjonalny sposób pokazać nasze przedmioty. Każdy produkt na pewno stanie się bardzo atrakcyjny gdy pokażemy go w pełni światła.
Trudno się nie zgodzić, że fotografia produktowa to skuteczne narzędzie w marketingu. Dziś coraz więcej konsumentów kieruje się wyłącznie zdjęciem produktu przy dokonaniu wyboru w zakupie. Ciekawe zdjęcie produktowe również wyróżnia się na tle tłumu konkurentów co skutecznie zwiększ przewagę marketingową.