Wybierając ceramiczne gadżety reklamowe bardzo często masz możliwość zadecydowania, w jakiej technice ma być wykonany nadruk. W wielu przypadkach wybór związany jest z nakładem, w innych z miejscem naniesienia logowania czy z oczekiwanym efektem. Nie zmienia to faktu, że osobom spoza branży często trudno jest wskazać najodpowiedniejszą opcję. Poniżej krótki poradnik zadruku na ceramice dla laików.

Nadruk bezpośredni a kalkomania

W technice nadruku bezpośredniego, jak sama jego nazwa wskazuje, wzór przenoszony jest od razu na kubek, bez użycia dodatkowego nośnika. W przypadku kalkomanii wykorzystuje się natomiast naklejkę, szczelnie dociskaną do ceramicznej powierzchni w trakcie jej wykonywania.

Przewagą bezpośredniego nadruku jest jego wyjątkowa trwałość oraz niskie koszty, ograniczeniem natomiast możliwość wykorzystania jednocześnie maksymalnie sześciu kolorów. Do precyzyjnego i wielokolorowego nadruku polecane są zatem kalkomanie.

Metody barwienia jednolitego

Jeśli chcesz, aby twój kubek reklamowy wyróżniał się niespotykanym kolorem, nałożonym na całej jego powierzchni – wybierz barwienie jednolite, dające możliwość naniesienia koloru również na wewnętrzną stronę ceramiki czy też barwienie rantu lub ucha. Po dokonaniu koloryzacji, na powierzchnię kubka można nanieść logotyp wybraną metodą. Daje to ciekawe połączenie – piękną i niespotykaną barwę wraz z elementem reklamowym.

W zależności od konkretnej metody, istnieje możliwość zabarwienia tylko powierzchni zewnętrznej (Basecolor), samego wnętrza kubka (Multicolor), barwienia błyszczącego, matowego, neonowego, metalicznego lub lustrzanego (Hydrocolor).

Grawer i zdobienia wypukłe

Poza koloryzacją, istnieje możliwość przyozdobienia ceramiki reklamowej przy pomocy graweru, występującego w różnych odmianach. Od lat największą popularnością cieszy się grawer laserowy, łączący świetną jakość wykonania z jego niską ceną, a także z możliwością zdobienia pojedynczych egzemplarzy. Wykorzystanie lasera umożliwia oddanie nawet niewielkich, cienkich elementów z niezwykłą precyzją.

Grawer Sensitive Touch jest natomiast zdobieniem o charakterze artystycznym – dzięki zastosowaniu metody piaskowania uzyskuje się wklęsłe zdobienie o wyjątkowych walorach estetycznych. Możliwe jest jego wykonanie na ceramice, porcelanie i szkle, a także wybarwienie stworzonego motywu.

Dla osób pragnących nadać swoim gadżetom reklamowych jeszcze większego prestiżu, powstał Cristal Touch – metoda nanoszenia na ceramikę kryształków w trzech rozmiarach, dające efekt elegancji i szlachetności.

Specjalne efekty nadruku

Zwykły nadruk na kubku to dla Ciebie za mało? Na szczęście istnieją liczne opcje dla wymagających klientów. Zyskujący coraz większą popularność Magic Mug umożliwia zaskoczenie klienta kubkiem, na którym nadruk uwidacznia się dopiero pod wpływem ciepła z wlanego do środka płynu. Art Print daje możliwość wykonania wydruku w fotograficznej jakości. Wybór opcji Handmade umożliwia pomalowanie samego rantu kubka na dowolny kolor, dzięki ręcznej pracy z dowolnym kolorem farby ceramicznej.

Możliwy jest również wybór jednej z licznych opcji nadruku dodatkowego: wokół ucha lub na uchu, we wnętrzu i na dnie kubka, na spodzie od zewnątrz, nadruk złoty lub srebrny, nadruk personalizowany (np. z imieniem obdarowanej osoby, dostępny od sztuki), a także nadruk transparentny (ładnie się prezentujący na ceramice przezroczystej lub mlecznej) czy nadruk tablicowy (umożliwiający pisanie kredą).

Masz jeszcze inne wymagania? Chcesz połączyć kilka technik zdobienia na jednym kubku? Interesują cię wybitnie duże nakłady bądź przeciwnie – nadruk akcydensowy? A może nie do końca wiesz, jaki typ logowania najlepiej odda specyfikę twojej działalności? Po więcej informacji o szczegółach technologicznych, nakładach i łączeniu metod barwienia z technikami logowania, zajrzyj na https://ceramika-reklamowa.com.pl/baza-wiedzy/.

Wiedza o zastosowaniu technik drukarskich używanych w trakcie logowania przedmiotów ceramicznych, ułatwi dokonanie właściwego wyboru i zakup gadżetów w najlepszym stosunku ceny do jakości. Ty cieszysz się profesjonalnie wykonaną usługą a twoi klienci – miłym, praktycznym i ładnym prezentem.

Poprzedni artykułAudyt strony internetowej – inwestycja, która się opłaca?
Następny artykułCzym izoluje się rurociągi?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj