Ankieta elektroniczna, zwana zamiennie jako badanie CAWI, jest najskuteczniejszą i jedną z prostszych metod, by pozyskać opinie klientów oraz przeprowadzić badanie rynku. Zważywszy na to, że obecnie dostępność internetu jest bardzo wysoka, śmiało można przeprowadzać takie badanie w dowolnych grupach docelowych. Sprawdź, na czym dokładnie polega badanie CAWI, jak je zamówić i dlaczego warto skorzystać z takiej opcji!
- Badanie CAWI — czym jest?
- Czy badanie Computer Assisted Web Interview jest wiarygodne?
- Badanie ankietowe CAWI — dlaczego warto je wykorzystać?
Badanie CAWI — czym jest?
CAWI, czyli Computer Assisted Web Interview jest metodą badania rynku, która bazuje na ankietach internetowych. CAWI pozwala na gromadzenie dużej ilości danych. Metoda ta jest skuteczna, ponieważ odbiorcy ankiet zostają skrupulatnie dobrani. Sprawna selekcja, a także możliwość wypełnienia kwestionariusza ankiety w odpowiednich warunkach sprawia, że do odbiorcy wraca spora ilość wypełnionych ankiet. Badania CAWI są obecnie bardzo popularne, zyskują znaczną przewagę nad ankietami tradycyjnymi. Badanie realizowane przez internet jest błyskawiczne, dlatego nic dziwnego, że jest chętnie wybierane w celach naukowych, jak i marketingowych.
Czy badanie Computer Assisted Web Interview jest wiarygodne?
W czasie wypełniania przez respondentów ankiety z pytaniami mogą pojawić się drobne błędy, ale badanie CAWI nie traci na wiarygodności. Daje bowiem możliwość zaproszenia na badanie określonej grupy klientów oraz możliwość utrzymania odpowiedniej reprezentatywności. Margines błędu w ten sposób zostaje zminimalizowany, a badanie wychodzi wiarygodne.
Badania online, takie jak CAWI, to niskie koszty oraz nieoceniona szybkość. Dane gromadzone są od razu w jednym miejscu, dzięki czemu ich późniejsza analiza również przebiega ekspresowo.
Badanie ankietowe CAWI — dlaczego warto je wykorzystać?
Badanie online jest proste i nieskomplikowane. Ankietowanych znajdujesz w gotowej bazie respondentów, czuwasz nad przebiegiem badania, a dodatkowo nie musisz projektować i drukować ulotek czy chodzić z kamerą bądź dyktafonem po mieście. Wśród badań CAWI uchodzi za najprostsze, zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnych technik badawczych. Towarzyszy mu pełen komfort, a użytkownicy mogą swobodnie odpowiadać na pytania, gdyż nigdzie nie podają swoich danych osobowych ani nie dzielą się swoim wizerunkiem. Stwórz badanie ankietowe i koniecznie skorzystaj z metody CAWI, która da Ci najlepsze wyniki.