AI w biznesie
AI w biznesie

Jak przewidywać zachowania klientów, dopasować strony i przekaz oraz optymalizować treści? Tego typu działania nie są możliwe bez wykorzystania sztucznej inteligencji. W biznesie AI może pomóc w zastosowaniu zaawansowanych algorytmów. Wiele marek już z tego korzysta i podnosi swoje wyniki sprzedaży. Przedstawiamy kilka konkretnych przykładów działań.

Kto wykorzystuje sztuczną inteligencję w biznesie?

Najwięksi światowi giganci tacy jak Google, Facebook i Microsoft korzystają ze sztucznej inteligencji. Wdrożone w biznes w latach od 2016 do 2020 w USA systemy AI, według szacunków, przyniosły około 60 miliardów dolarów oszczędności. Panuje przekonanie, że do roku 2040 sztuczna inteligencja dorówna możliwościom człowieka. Obecnie nie jest na takim poziomie, ale została dostatecznie przygotowana, by można było ją zastosować do rozwiązywania wielu problemów marketerów i wykorzystać w sprzedaży online.

Na polskim rynku także znajdziemy przykłady firm działających w obszarze B2C, które wdrożyły AI do biznesu. Na stronach IKEA czy telefonii komórkowej działają systemy oparte na słowach kluczowych, do których przypisuje się określone komunikaty. Bardziej zaawansowane systemy poszerzają swoją wiedzę w trakcie rozmowy. Prostsze rozwiązania stosują już urzędy i jednostki administracyjne.

ai w biznesie
AI w biznesie

Nowoczesne technologie do przetwarzania danych w e-commerce

Nowe rozwiązania i innowacyjne technologie są coraz częściej wdrażane przez firmy handlowe. Powszechnie wykorzystuje się algorytmy przetwarzania danych. Pomagają one w pracy nad prozaicznymi zagadnieniami, np. rozpoznawanie obrazów przy logowaniu lub zamawianiu usług i produktów. Takim rozpoznawaniem jest również analiza mowy i zachowania.

Wszelkie działania z zakresu e-marketingu opierają się na tworzeniu przekazów zindywidualizowanych i tworzeniu doświadczeń tzw. user experience. W zakresie B2C sprawiają, że buduje się lojalność klientów. Dzięki temu starania o zwiększenie częstotliwości sprzedaży przynoszą wymierne korzyści.

Działania z obszaru Big Data, ekonomii lub marketingu, a także sztuczna kreacja, sieci neuronowe, uczenie maszynowe i zautomatyzowane chatboty dla e-commerce są istotnymi elementami do budowania zaangażowania użytkowników. Na portalu AI Business znajdziesz wiele przykładów, w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w biznesie i omówienie skuteczności konkretnych rozwiązań dla sprzedaży.

Chatboty do komunikacji z klientem

Wiele firm prowadzących działalność komercyjną, w celu optymalizacji pracy i budowania relacji z klientami korzysta z chatbotów. Co to jest chatbot? To oprogramowanie do prowadzenia konwersacji przy użyciu języka werbalnego mówionego lub pisanego. Systemy sprawiają wrażenie inteligentnych. Są tak zaprogramowane, by potrafiły jak najdłużej utrzymać rozmowę i człowiek nie zorientował się, że po drugiej stronie słuchawki jest technologia. Opowiadają o pełnym zakresie usług i oferują pomoc w przypadku pytań. Standardowe chatboty działają na zasadzie słów kluczowych. Sztuczna inteligencja w biznesie w niektórych przypadkach osiąga prawie 90 proc. skuteczność przewidywania, co zrobi klient.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here