Zastanawiasz się, w jaki sposób lepiej zorganizować pracę w instytucji publicznej? Chcesz zwiększyć kontrolę nad danymi oraz środkami, jakie przechodzą przez jednostkę budżetową? Rozwiązanie jest prostsze niż myślisz. Wykorzystaj system ERP, który świetnie sprawdza się nie tylko w firmach różnej wielkości, ale także w administracji publicznej.
Dlaczego system ERP jest odpowiedni dla instytucji publicznej?
System ERP, jak przykładowo enova 365, zawiera najważniejsze funkcjonalności, jakie są niezbędne do odpowiedniego zarządzania instytucją publiczną. Składa się z modułów, które odpowiadają potrzebom danych obszarów. Są to między innymi: kadry i płace, finanse i księgowość czy projekty. Dzięki temu funkcjonowanie danej jednostki będzie bardziej sprawne, ponieważ wykonywanie codziennych obowiązków przez pracowników będzie efektywniejsze.
Tego typu rozwiązanie, daje Ci też szerokie możliwości dostosowania systemu do potrzeb danej placówki. Jest to więc system uniwersalny, który skonfigurować da się w taki sposób, by dodatkowe moduły wspierały działy, których odpowiednie funkcjonowanie jest kluczowe. Otrzymasz pełną kontrolę i nie musisz obawiać się, że niektóre procesy będą słabo zoptymalizowane.
Zalety systemu ERP dla instytucji publicznych
Administracja publiczna gromadzi bardzo dużo danych osobowych, a podlegają one ochronie, czyli popularnemu RODO. System ERP skonstruowany jest w taki sposób, by wspierać jednostki w kwestii wszystkich zapisów tego rozporządzenia. Dzięki temu masz pewność, że dane osobowe nie dostaną się w niepowołane ręce i nie zostaną wykorzystane w nieodpowiedni sposób.
Systemy, takie jak enova 365, są też dostosowane do przepisów polskiego prawa. Samo oprogramowanie jest regularnie aktualizowane, a dzięki temu zawiera wszystkie nowelizacje, które dotyczą funkcjonowania jednostek budżetowych.
System ERP korzysta też z centralnej bazy danych. A więc z przechowywanych informacji korzystać mogą wszyscy uprawnieni pracownicy, niezależnie od tego, jaką działką w placówce się zajmują. Usprawnia to wymianę informacji i ułatwia zdalną komunikację, która to w przypadku jednostek publicznych jest niezwykle istotna. Pracownicy są też na bieżąco informowani o zadaniach, które na nich czekają, a także wiedzą, jakie są terminy ich wykonania. Sama praca jest lepiej zautomatyzowana, a dzięki temu zminimalizujesz ewentualne błędy.
Wykorzystując system ERP w administracji publicznej ułatwisz także archiwizację dokumentów. Jednym ze sposobów usprawniających ten proces jest technologia OCR, która polega na skanowaniu dokumentów i wprowadzania ich do systemu. W instytucjach publicznych obsługuje się dokumenty zarówno papierowe, jak i elektroniczne, a wykorzystanie OCR realnie skróci proces wprowadzania tych pierwszych.
System wspomaga również formy rozliczania jednostki. Różnią się one od tego, w jaki sposób robią to firmy, a wpłacane i wypłacane środki muszą znaleźć się w sprawozdaniach. Możesz również połączyć system z rachunkiem bankowym, a to z kolei ułatwi Ci kontrolowanie wykonanych operacji.
Wybierz system ERP, by zoptymalizować działanie całej jednostki budżetowej, a także w celu lepszej kontroli dokumentów i finansów.