Dynamiczny rozwój przemysłu to w naszych czasach robotyzacja procesów produkcyjnych. Od dawna jednak stosowana jest także automatyzacja procesów produkcyjnych, która wiąże się z zastosowaniem różnego rodzaju metod transportu surowców, półproduktów jak i całych produktów pomiędzy poszczególnymi etapami procesu produkcyjnego. Jednym z zastosowań realizujące te cele jest taśma przenośnikowa.

Wymogi stawiane taśmom przenośnikowym

W zależności od specyfiki procesu technologicznego, rodzaju transportowanych materiałów a także warunków pracy, taśma ta posiada różną specyfikację i właściwości. Innego rodzaju taśmę przenośnikową zastosujemy przy transporcie materiałów budowlanych, sypki a inną przy produkcji elementów elektroniki.

Bez względu na specyfikę, w każdym przypadku od taśmy oczekuje się bezprzestojowej eksploatacji. Często stosowana jest w przedsiębiorstwach pracujących w trybie wielozmianowym co oznacza, że proces produkcyjny może trwać nawet 24 godziny na dobę przez okrągły rok. W takim oto przypadku szczególne znaczenie ma serwis taśm przenośnikowych, który staje się gwarancją ciągłości procesów produkcyjnych. W niniejszym artykule opisujemy na czym powinien polegać profesjonalny serwis i jakie są możliwe jego formy.

Profesjonalny serwis taśm przenośnikowych

Realizacja zadań w ramach serwisu taśm wymaga wykwalifikowanej i doświadczonej kadry. Tylko ekipy serwisowe z odpowiednią wiedzą ale także wyposażone w specjalistyczny sprzęt są w stanie zagwarantować poziom usług pozwalający na zachowanie ciągłości pracy. Istotnym czynnikiem jest to aby połączenia taśm przenośnikowych wykonywane były zarówno na zimno jak i gorąco a najlepiej bezpośrednio na linii produkcyjnej.

W ramach serwisu przeprowadzana jest kontrola stanu taśm pracujących i ich połączeń. Bęben przenośnika poddawany jest regeneracji a także gumowaniu. Wedle wymogów technologicznych nakładane są nowe okładziny lub mieszanki.

Jeżeli taśma przenośnika wymaga wulkanizacji stosowane są nowoczesne elektrycznie ogrzewane prasy z pneumatycznym lub hydraulicznym dociskiem.

Modele świadczenia usług serwisowych

Usługi serwisowe mogą być świadczone w różnych modelach współpracy, w zależności od potrzeb procesów technologicznych oraz konieczności zabezpieczenia ich ciągłości.

Jeden z modeli zakłada realizację usługi serwisowej w trybie natychmiastowym w systemie 24/7. Oznacza to w praktyce bezpośrednią reakcję na zgłoszenie serwisowe. Model ten wymaga utrzymywania ciągłej gotowości ekipy serwisowej co wiąże się także z wyższymi kosztami obsługi. Inną metodą jest reakcja na drugi dzień roboczy od zgłoszenia. W tym przypadku należy liczyć się z dłuższym przestojem ale też i niższymi kosztami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here