Niezbędne narzędzia dla e-commerce

Przedsiębiorstwa pragnące zwiększyć swoje obroty oraz chcąc zaistnieć na rynku, powinni być widoczni w sieci. Aby tak się stało, niezbędne jest zainwestowanie w e-commerce. Poprzez sklep internetowy czy też inne portale, przedsiębiorca może pozyskać więcej klientów, a to wszystko dzięki Internetowi.

Co to jest e-commerce?

E-commerce to nic innego jak handel elektroniczny. Obecnie jest on bardzo popularny i najczęściej wybierany wśród osób planujących zrobić zakupy. Nastały czasy, w których to ten kanał dystrybucji jest ważny dla napędzania gospodarki. To dzięki e-commerce zwiększać swoje obroty między innymi mogą:

  • Sklepy internetowe,
  • Portale aukcyjne,
  • Platformy zakupowe,
  • Internetowe zakłady bukmacherskie.

Jaką platformę wybrać – sklep internetowy

Decydując się na działanie w e-commerce, przedsiębiorca powinien wiedzieć, że po opracowaniu strategii działania w Internecie, przychodzi czas na wybranie odpowiedniej platformy. Budując sklep, trzeba wiedzieć, jak dany sklep internetowy ma wyglądać. Na rynku jest wiele firm, które oferują swoje platformy e-commerce. Wybierając platformę, można skorzystać z gotowych szablonów bądź zaprojektować stronę dla sklepu internetowego od podstaw.

Wiadomo, że wyniki sprzedażowe nie będą widoczne od pierwszego miesiąca, będzie trzeba na nie poczekać przykładowo pół roku. Jednakże, żeby były zwiększone obroty, przedsiębiorca musi dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Uczyni to między innymi poprzez dobrze skonfigurowaną i dobraną platformę e-commerce.

Wiele platform sklepowych jest skonfigurowana prawidłowo, to znaczy moduły są zoptymalizowane zarówno do tego, by klient trafił na stronę internetową, jak i do algorytmów Google.

Do najpopularniejszych platform sklepowych należą:

  • Shoper,
  • WooCommerce,
  • Sellingo,
  • PrestaShop,
  • Shoplo,
  • Home,
  • Magento,

Większość przedsiębiorców decyduje się na zbudowanie sklepu internetowego z dostępnych szablonów, jest to oczywiście szybsza oraz tańsza metoda. Zdarzają się przypadki, w których to firma chce mieć postawiony oryginalny sklep, to znaczy według swoich wymagań, strategii. Oczywiście jest to możliwe, ale bardziej pracochłonne.

Typy platform e-commerce

Na rynku jest wiele firm, które oferują przedsiębiorcom pragnącym zbudować sklep internetowy, swoje platformy sklepowe. Warto wiedzieć, że w sieci oferowane platformy e-commerce dzielą się na cztery typy:

  1. Platforma SaaS, czyli Software as a Service. Jest to najtańszy tym dostępnych na rynku platform. Firmy oferujące SaaS mają już szablon strony, który oferują swoim potencjalnym klientom.
  2. Platforma Open Source. Ten typ platformy jest dostosowany do indywidualnych potrzeb klientów. Wadą jest to, że przedsiębiorca otrzymuje gotowe wtyczki i moduły, które musi sam ze sobą połączyć. Jeżeli chce, aby zrobił to za niego programista, musi liczyć się z dodatkowymi kosztami.
  3. Platforma oparta na licencji. Ten typ platformy e-commerce jest przeznaczony dla wielkich sklepów internetowych. Ta platforma przyda się do sklepów, które mają bardzo dużo produktów.
  4. Platforma dedykowana. Jak sama nazwa wskazuje, jest ona przeznaczona dla klientów, którzy pragną postawić sklep internetowy od podstaw.   

Czym różni się AdSense od AdWords?

Posiadając sklep internetowy, warto zainwestować w narzędzia oferowane przez Google. Należą do nich:

  • Google AdSense,
  • Google AdWords, inaczej Google Ads.
Niezbędne narzędzia dla e-commerce

Narzędzie Google AdSense jest przeznaczone dla wydawców, dla przedsiębiorców, którzy pragną zarabiać na swoich witrynach internetowych. Usługa ta jest na tyle korzystna, że pozwala przedsiębiorcom zarabiać. Dzieje się to za sprawą reklam, które wyświetlają się na portalach, sklepach, stronach firm. Wielkość przychodów uzależniona jest od liczby osób, które daną reklamę wyświetlą lub wejdą z reklamą w interakcję.

Jeżeli chodzi o narzędzie GoogleAdWords, to jest ono przeznaczone dla reklamodawców. Poprzez tę usługę przedsiębiorcy mogą reklamować swoje produkty bądź usługi. Jak to działa? Otóż reklamy firm wyświetlane są w wynikach wyszukiwania w Google.

Główną, a zarazem najważniejszą różnicą pomiędzy AdSense a AdWords jest to, że Google AdSens jest dla wydawców, a Google AdWords dla reklamodawców.

AdSense to narzędzie, które umożliwia sprzedaż powierzchni reklamowej firmom, dzięki czemu firmy mogą zarabiać. Jeżeli chodzi o narzędzie, jakim jest AdWords, to ono umożliwia firmom ubieganie się o taką przestrzeń reklamową.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here