Chcąc, aby własny biznes przynosił zyski i wyróżniał się spośród konkurencji, musi cieszyć się dobrą opinią wśród odbiorców. Obecnie coraz więcej klientów szuka odpowiedzi na swoje pytania w sieci, chętnie czytając również recenzje na temat interesującej ich działalności. Dlaczego opinie Google są tak istotne dla przedsiębiorców? W jaki sposób je pozyskać? Zachęcamy do poznania odpowiedzi w poniższym tekście.
Czym są opinie Google?
Wizerunek firmy w Internecie zależy od wielu czynników. Zaliczają się do niego również opinie innych użytkowników, które mają na niego znaczący wpływ. Opinie Google odgrywają dużą rolę w postrzeganiu konkretnego sprzedawcy czy usługodawcy – negatywne dadzą znać, że lepiej rozglądać się wśród konkurencji. Pozytywne zaś zachęcają do skorzystania z oferty, stopniowo umacniając pozycję przedsiębiorcy na rynku oraz pomagając mu osiągnąć wizerunek rzetelnego i godnego zaufania.
Zamieszczane opinie Google to nic innego jak rekomendacje klientów, które pozostawiane są w wizytówce Google konkretnej działalności. Mogą zarówno wskazywać na zadowolenie z jakości proponowanych usług czy produktów, jak i niezadowolenie, wynikające z mało satysfakcjonujących doświadczeń po zetknięciu z danym przedsiębiorstwem. Opinie może dodać w prosty sposób każdy, kto posiada osobiste konto Google. W wyznaczonym polu należy wpisać komentarz, oceniając firmę również przy pomocy gwiazdek w skali od 1 do 5, w zależności od stopnia własnego zadowolenia.
Z największym problemem mogą borykać się osoby, które dopiero rozpoczęły swoją działalność – brak opinii może skutkować brakiem zainteresowania, co automatycznie przekłada się na nikłe zarobki. Obecnie można jednak zdecydować się na zakup opinii, co może okazać się pomocne w przypadku ich braku lub przewagi negatywnych komentarzy, dodanych na przykład przez nieuczciwych konkurentów. Pamiętaj jednak – opinie google kup wyłącznie w sprawdzonym miejscu, aby pochodziły one z kont realnych użytkowników.
Dlaczego opinie Google są tak istotne dla firmy?
Jak już wspomnieliśmy powyżej, opinie klientów stanowią znaczącą wskazówkę dla innych użytkowników, czy warto korzystać z usług danej firmy. Rekomendacje w tej formie są niezwykle ważne zarówno dla właścicieli biznesu online, jak i stacjonarnych punktów sprzedażowych bądź usługowych. Wiele osób, znajdując się w obcym mieście, właśnie poprzez czytanie opinii weryfikuje miejsca warte odwiedzenia. Dotyczy to nie tylko sklepów, ale i restauracji, w przypadku których przewaga negatywnych opinii szczególnie może zaszkodzić dalszemu rozwojowi na rynku. Opinie Google niosą za sobą wiele korzyści dla obu stron, czyli dla klientów i przedsiębiorców. Czego klienci mogą się z nich dowiedzieć? Przede wszystkim otrzymują informację o jakości usług czy produktów oraz ofercie danej firmy.
Widząc wiele pozytywów, przekonują się o tym, że mają do czynienia z działalnością godną zaufania, dzięki czemu sami są znacznie bardziej skłonni skorzystać z danej oferty, dokonując zakupu bądź zlecając wykonanie usługi. Można zatem stwierdzić, że pozytywne opinie są w stanie dać w pewnym sensie klientom poczucie bezpieczeństwa, gdyż postrzegają taką działalność za rzetelną i profesjonalną. Jeżeli natomiast chodzi o korzyści dla przedsiębiorców płynące z pozytywnych opinii Google, należy przede wszystkim wymienić możliwość wyróżnienia się wśród konkurencji. Użytkownicy w sieci bardzo chętnie polecają sobie wzajemnie dane miejsca – znaczna ilość dobrych opinii wyłącznie utwierdzi ich w przekonaniu, że będzie to korzystny wybór. Czytając opinie swoich dotychczasowych klientów, nawet te negatywne, przedsiębiorcy mogą również wiele się nauczyć.
Chociaż niektóre komentarze mogą mijać się z rzeczywistością, bywa i tak, że stają się cenną wskazówką dla właścicieli działalności. Dzięki temu znacznie łatwiej jest wprowadzać pewne poprawki, które usprawnią jej funkcjonowanie, sprawiając, że zacznie lepiej trafiać w gusta odbiorców. Z tego też względu warto wchodzić w interakcje z klientami, odpowiadając na zamieszczone przez nich opinie. Będzie to znaczyło, że właściciel firmy interesuje się tym, co myślą o nim inni i jest otwarty na potrzeby swoich klientów. Pomaga to w budowaniu pozytywnych relacji, które dodatkowo zachęcają innych do skorzystania z oferty danej działalności, aby samemu przekonać się o poziomie świadczonych usług.
Nie tylko opinie, czyli jak powinna wyglądać wizytówka Google
Warto pamiętać, że wizytówka Google to nie tylko opinie użytkowników. Stanowi ona w końcu znaczącą informację o danej firmie dla potencjalnych klientów. Z tego też względu należy udostępnić wszelkie dane kontaktowe, czyli dokładny adres sklepu lub punktu usługowego, adres strony Internetowej oraz numer firmowego telefonu. Korzystnie jest również zaznaczyć dni i godziny, w jakich otwarta jest działalność, a także dodać zdjęcia: siedziby działalności, oferowanego towaru czy zespołu pracowników, co dodatkowo wpłynie na jej autentyczność. Dobrym rozwiązaniem będzie też uzupełnienie sekcji „pytania i odpowiedzi”, zamieszczając informacje rozwiewające najczęstsze wątpliwości klientów. W ten sposób można zyskać znacznie większe zainteresowanie użytkowników, którzy chętniej skorzystają z oferty danego przedsiębiorcy, stając się jego klientami.