Spotkanie biznesowe – jak się do niego przygotować?

Odpowiednie przygotowanie się do spotkania biznesowego może sprawić, że podpiszesz wyjątkowo opłacalną umowę lub dostaniesz pracę marzeń. Wcześniej powinieneś się zastanowić nie tylko nad kwestiami, które spowodują, że partner biznesowy będzie przychylny twojej ofercie, ale także nad sytuacjami, które mogą pokrzyżować plany.

Sporządź harmonogram spotkania biznesowego i przygotuj miejsce rozmów

Często spotkanie biznesowe kojarzy się wyłącznie z tym, że należy wywrzeć dobre wrażenie swoją prezencją i merytorycznym przygotowaniem do rozmowy. Rzeczywiście, to ważne kwestie, ale można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że odniesiesz sukces, jeśli podejdziesz do zagadnienia wielopoziomowo.

Zanim przejdziesz do wyboru stroju i przygotowania mowy motywacyjnej lub tematów, które chcesz poruszyć w trakcie dyskusji, zaplanuj harmonogram spotkania. W dobie pracy zdalnej, większość spotkań biznesowych odbywa się online, nie zapomnij więc przesłać wiadomości z linkiem do spotkania odpowiednio wcześniej. Wideokonferencję możesz zaplanować w jednej z platform komunikacyjnych, takich jak Microsoft Teams, Skype, Zoom czy Google Duo. Przygotuj sprawnie działający sprzęt – komputer lub laptop, mikrofon i kamerkę – oraz przestrzeń, w której nikt ani nic nie będzie ci przeszkadzać.

Aby lepiej zobrazować temat dyskusji, przygotuj prezentację z najważniejszymi punktami spotkania. Na odległość trudniej zadbać o uwagę słuchaczy, dlatego postaraj się, aby przygotowany materiał był ciekawy, zawierał najważniejsze informacje i wnioski dotyczące przedmiotu spotkania.

Tak przygotowane spotkanie pozwoli płynnie prowadzić dyskusję i wyrazić swoje myśli na kilka sposobów lub zanotować pytania, do których osoby uczestniczące w spotkaniu chciałyby wrócić w kolejnym etapie rozmowy.

Zbierz wszystkie potrzebne informacje – nie daj się zaskoczyć

Przed rozmową biznesową powinieneś dobrze się przygotować od strony merytorycznej. Sprawdź wszystkie dostępne informacje na temat partnera, z którym będziesz prowadził negocjacje, lub u którego chcesz pracować. Może zapytać Cię o jakieś niuanse umowy albo przedsięwzięcia, w którym chcecie razem uczestniczyć. Szeroki zasób wiadomości podnosi pewność siebie w trakcie negocjacji i ustalania szczegółów współpracy.

Prezencja – kluczem jest dobre pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie może czasem przesądzić o losach spotkania biznesowego. Jeżeli chcesz mieć całkowitą pewność co do ubioru, możesz zapytać o dress code, który preferuje partner rozmów. Nawet jeśli zaplanowałeś spotkanie online, przygotuj odpowiednie ubrania, aby czuć się pewniej przed kamerą. Ważną kwestią jest także punktualne rozpoczęcie wideokonferencji. Jako gospodarz, sprawdź, czy wszyscy uczestnicy dołączyli do spotkania i nie występują problemy techniczne. . Pamiętaj również o wcześniejszym przygotowaniu przestrzeni, w której będziesz odbywał spotkanie . Zapewnij na ten czas opiekę nad dziećmi, wyłącz wszystkie sprzęty, które mogłyby odwrócić twoją uwagę i wybierz miejsce, w którym będziesz mógł się skupić. Zachęć swoich rozmówców do spontanicznego small talku, zwłaszcza kiedy oczekujesz na przybycie wszystkich uczestników. Podstawą jest wyprostowana postawa i uśmiech.

Zadbaj o dobry kontakt z partnerem biznesowym – pomoże w tym szybki Internet dla firm

Ważną kwestią jest także kontakt z osobą, z którą będziesz prowadził rozmowę biznesową. Szybkimobilny Internet dla firm pozwoli Ci natychmiast reagować na zmiany w harmonogramie lub nieprzewidziane sytuacje, na przykład korek. Nie każda rozmowa biznesowa odbywa się na żywo. Dlatego może się zdarzyć, że kontakt z drugą osobą będzie możliwy wyłącznie za pomocą programów komunikacyjnych, takich jak Skype lub Google Duo. Internet mobilny dla firm pozwoli Ci przeprowadzić rozmowę biznesową z każdego miejsca.

Wybierz również odpowiedniego operatora. Nietrudno znaleźć Internet mobilny dla firm, którego oferta zapewnia o stabilnym łączu i szybkim przesyle danych. Rozwiązaniem, które zdobywa ostatnio coraz większą popularność, jest Internet mobilny dla firm od INEA. Dostawca korzysta z nadajników największej sieci w Polsce – Play. Dzięki temu będziesz mógł używać szybkiej transmisji LTE i bezproblemowo przeprowadzić rozmowę biznesową. Dodatkowym atutem jest możliwość wybrania jednego z wielu pakietu usług, które są specjalnie dostosowane do wymagań firm, np. telefonii i Internetu mobilnego, usług transmisji danych czy szytych na miarę rozwiązań projektowych.

Poprzedni artykułNiezbędne narzędzia dla e-commerce
Następny artykułLokata czy konto oszczędnościowe – gdzie odkładać na przyszłość dziecka?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj