Instagram można przyrównać do wielkiej gry planszowej z ponad 2 miliardami uczestników, wykonujących codziennie kilkaset ruchów. Prawie każdy w tej grze dąży do osiągnięcia, jak najlepszego wyniku. Czy jest to łatwe i możliwe? To pytanie zadaje sobie wielu użytkowników obecnych w tym gigantycznym serwisie społecznościowym.

Włącz się do gry i podążaj za trendem

Instagram jak każdy serwis społecznościowy, rządzi się swoimi prawami. Te prawa określają algorytmy czuwające nad wszystkimi reakcjami, jakie zachodzą w serwisie. Te mityczne wręcz algorytmy niejednej osobie spędzają sen z powiek. Czy to jest konieczne, aby się tak działo? To kolejne pytanie z kategorii retorycznych.

Instagram nie stworzył algorytmów, aby utrudniać życie swoim użytkownikom, one mają inspirować do szukania nowych rozwiązań, nowych dróg prowadzących do rozwoju tak kont prywatnych, jak i całego serwisu. Technologia i idące za nią możliwości to główny motor napędowy działania użytkowników Instagrama.

Czy zmiany sposobu prowadzenia kont na Instagramie są konieczne?

Nie ma prostej odpowiedzi na tak postawione pytanie. Niewątpliwie od czasu do czasu warto pomyśleć co by zmienić, aby konto nie stało w miejscu, tylko cały czas parło do przodu. Szukanie odpowiedzi na to pytanie powinno być łatwe dla zwykłych użytkowników Instagrama niebędących „zawodowcami” obeznanymi w różnych technikach marketingowych czy informatycznych. Jedno jest pewne, każda nawet najmniejsza zmiana w sposobie prowadzenia konta daje nowe możliwości.

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? 5 porad

Jest kilka bardzo prostych dróg w zmianie dotychczasowego konta, przyspieszających jego rozwój. Można je ująć w kilku punktach.

  1. Zmiana profilu z prywatnego na profesjonalne

Niby nic wielkiego i odkrywczego, ale jeszcze bardzo dużo użytkowników nie zna możliwości, jakie daje taka prosta zmiana

– Konto twórcy – przeznaczone jest dla osób publicznych, artystów, influencerów. Podstawową zaletą jest uproszczona obsługa skrzynki odbiorczej i lepsze zarządzanie wiadomościami, kontaktami i obserwatorami. I co najważniejsze dostęp do statystyk, a te pokazują w łatwy sposób, jak rozwija się konto i na ich podstawie budować strategie rozwojowe

– Konto firmy – jak sama nazwa wskazuje, jest gównie dedykowane firmom, umożliwia dodanie e-maili firmowych, numeru telefonu, wyświetlane są dane adresowe firmy. Dzięki tym prostym narzędziom zwiększyć można efektywność działań w budowie rozpoznawalności firmy. No i tu także dodany jest dostęp do statystyk i dodatkowo do narzędzi promocyjnych w ramach Instagrama.

Jak widać, tylko te dwie zmiany dają bardzo duże argumenty w pojedynku z algorytmami.

  1. Instagram Reels – Rolki

Bardzo potężne narzędzie dodane do dyspozycji każdego użytkownika Instagrama. Krótkie przekazy w formie „rolek” są dodatkowym kanałem służącym do publikacji treści we własnej zakładce na profilu.

  1. „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”

Zasada, o której wielu zapomina, a ma ona bardzo duży wpływ na zasięgi. Warto pomyśleć o zmianach wizerunkowych, pamiętać należy, że wizerunek każdego zmienia się, jak kwiat ścięty w ogrodzie i wstawiony do wazonu, aby długo cieszył oko, trzeba często zmieniać wodę w wazonie, przycinać końcówki itp. Podobnie jest z wizerunkiem profili, należy w nich także co pewien czas „zmienić wodę w wazonie i przyciąć końcówki”. Taki prosty zabieg, a bardzo wielu zapomina o jego przeprowadzeniu. Wiele osób w celu lepszego wizerunku konta stosuje też płatne zakupy lajków i followersów. Przykładowo serwis Kuplike.pl, gdzie możemy kupić obserwacje na Instagramie, zaczyna swoją ofertę już od 9,99 zł – więc każdy może spróbować i ocenić czy warto.

  1. Interakcje

W tym miejscu chciałoby się przytoczyć i delikatnie parafrazować, znane z ust jednego polika powiedzenie „interakcje głupcze”. To dość trywialne i mało grzeczne stwierdzenie, ale może ono da wielu osobom do myślenia. Psioczenie na algorytmy, kiedy nie wchodzi się w relacje z innymi użytkownikami, na niewiele się zda. A właśnie algorytmy Instagrama są bardzo mocno wyczulone na wszelkie reakcje ze strony użytkowników serwisu.

  1. Trend

A właściwie podążanie za trendem i jeśli to możliwe wyprzedzanie go gdzie tylko się da i to nawet kiedy jest to działanie obarczone dużym ryzykiem. Należy pamiętać, że tak zwane „spalone akcje” spotykające się często z burzą hejtu, tworzą bardzo duże zasięgi, ważne tylko by mieć te „nietrafione akcje” pod kontrolą i przekuć je w odpowiednim momencie w złoto.

To tylko kilka sposobów na to jak zwiększyć zasięgi na Instagramie. Wprowadzanie prostych zmian, o których często się zapomina, bywa bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. W myśl zasady, że „nie od razu zbudowano Rzym” zmiany, modyfikacje, usprawnienia itp. działania najlepiej wprowadzać stopniowo, rozdzielając je w czasie, zwiększając tym samym swoją skuteczność.

Poprzedni artykułKogo wybrać do sądu – adwokat czy radca prawny?
Następny artykułCzcionki na Instagramie. Jak zmienić czcionkę?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj