Klienci z różnych branż oraz firmy chętnie sięgają po rozwiązania chmurowe. Jedną z najpopularniejszych platform CRM na świecie i w Polsce jest Salesforce. Pozwala na kompleksowe wsparcie klienta, marketingu, budowania społeczności, analizy danych, A, IT, E-commerce i wielu innych dziedzin. Poza tym opcje service Cloud dają możliwości w zakresie dostosowania parametrów do potrzeb konkretnego odbiorcy. Tym samym jest to opcja doskonała dla klientów chcących dokonać prostych zmian w systemach administracyjnych, jak i tych, którzy chcą budować skomplikowane aplikacje.
Z czego wynika popularność service Cloud?
Programiści Salesforce korzystają więc z rozbudowanych funkcjonalności, które wpływają to różnego rodzaju procesy marketingowe i biznesowe. Większość firm i organizacji działa na systemach CRM, więc rozbudowanie tych opcji świetnie sprawdza się na etapach sprzedaży, wsparcia klienta, czy analizy danych. Główną zaletą Sales Cloud jest to, że przy zastosowaniu technologii nie ma potrzeby koncentrowania na danym języku programowania. Z pewnością jest to duże ułatwienie dla pracowników oraz znacznie szybszy proces wdrożenia systemu.
Opcje Sales Cloud
Platforma CRM online to zastosowanie różnych nowoczesnych technologii – Apex, Visualforce, Lightning, JavaScript, HTML, CSS, SOAP, REST, a także innych frameworków front-endowych. Tym samym Salesforce to doskonała opcja dla programistów, którzy chcą się rozwijać w zakresie zarządzania zmianami, inżynierii testów, technologii mobilnych, Internet of Things, sztucznej inteligencji i analizy danych oraz platform integracyjnych. Możliwości są jeszcze szersze, co daje duże pole do popisu.
Salesforce to CRM działający w chmurze. Stale się rozwija, a kolejne aplikacje zyskują nowe funkcjonalności oraz są oczywiście mobilne, co idealnie wpisuje się w potrzeby oraz możliwości branży, które chętnie korzystają z aplikacji. W jej użytkowaniu oraz budowaniu niezbędna jest przeglądarka i dostęp do Internetu. Opcja Cloud nie wymaga więc instalacji programów czy wtyczek, aby uruchomić aplikację i wykorzystywać możliwości. Tym samym ekrany wyświetlają się jako strony internetowe. Klienci nie muszą więc instalować żadnych środowisk programistycznych ani ich znać. Do pisania stron, komponentów, klas wystarczy użyć Developer Console, która jest dostępna z poziomu przeglądarki internetowej.
Gdzie sprawdzają się rozwiązania chmurowe?
Platforma poza CRM zawiera także tak zwane Clouds. To aplikacje o różnych profilach, które są gotowe do wdrożenia. Można więc wybrać te, które w danej branży czy też specyfice działania organizacji po prostu się sprawdzą i pozwolą sprawnie realizować zadania. Klienci chętnie wybierają Sales Cloud. To chmury do zarządzania sprzedażą. Tickety są obsługiwane przez Service Cloud, a do zadań marketingu świetna będzie Marketing Cloud. W tym wypadku można pokusić się też o automatyzację procesów przy wsparciu Pardot. Specjalistycznym wariantem jest natomiast Health Cloud. Pozwala na zarządzanie pacjentami i poprawia ich komunikację z lekarzami.
Platforma działa na podstawie czterech licencji: Starter, Professional, Enterprise oraz Unlimited. Jak można się domyślać, od nich zależą nie tylko ceny, ale również możliwości, jakie klienci uzyskują. Tym samym warto dokładnie przemyśleć swoje potrzeby. Sama platforma desktopowa umożliwia łatwą integrację z urządzeniami mobilnymi, więc można z niej korzystać w każdym miejscu, gdziekolwiek się jest. Wykorzystując tablety, smartfony, a nawet smartwatche da się zintegrować system i korzystać z niego w domu, w podróży czy też na spotkaniu biznesowym. Aplikacje można także zintegrować z mediami społecznościowymi czy też platformami aplikacyjnymi.