Branża turystyczna on-line. Jak sprzedawać w obliczu ogromnej konkurencji

Coraz więcej osób decyduje się na wykupowanie wakacji przez Internet, bez choćby jednego kontaktu z infolinią danego biura podróży. Jednak warunek jest jeden: wszystko na stronie internetowej powinno być transparentne, przejrzyste i wygodne w użytkowaniu.

Jeśli na którymś z etapów składania zamówienia pojawią się kłopoty – skutecznie odstraszą klienta. Dlatego warto pomyśleć o Service Design – procesie tworzenia i usprawniania usług. Dzięki niemu sezon może być znacznie obfitszy. 

Czy wakacje on-line można kupić bez trudu?

Wyjazd wakacyjny, zwłaszcza za granicę, wiąże się z niemałym wydatkiem. Ktoś, kto za swoje wakacje zapłaci od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, musi mieć pewność, że wszystko odbywa się bezpiecznie. Ważna jest też płynność oraz to, by otrzymywać komplet informacji. Usługi muszą być dla kupującego wygodne, od zamówienia po samą płatność. Istotny jest także dostęp do danych na swój temat i na temat zamówienia. 

Okazuje się zatem, że kupno takiej usługi to długi i skomplikowany proces. Dzięki Service Design można go zoptymalizować. Jak wykorzystać to narzędzie?

Service design w optymalizacji usług

Service design jest procesem zarówno tworzenia, jak i optymalizacji usług. To narzędzie, dzięki któremu łatwo wyłapać błędy, a następnie je naprawić. Przeprowadza się go w firmach z różnych branż, po to, by jak najbardziej zbliżyć się do oczekiwań klientów. W ten sposób – przy wykorzystaniu poszczególnych etapów Service Design – powstaje (lub jest zoptymalizowana usługa), dzięki której firma może liczyć na większe zyski. 

Dla branży turystycznej może się to okazać szczególnie ważne. Istnieje tam ogromna konkurencja, zatem decyzje zapadają na poziomie detali. Liczy się nie tylko cena, ale również szereg innych rzeczy: proces składania zamówienia, przekaz informacji, wygoda, szybkość, bezpieczeństwo i oczywiście dostępność usług, które wszystko to uławiają. 

Stąd też można się spodziewać, że najwięcej zyska ta firma i to biuro podróży, które skoncentruje się na oczekiwaniach klientów. Warto w tym procesie wyłapać (a dzięki wiedzy specjalistów jest to możliwe), na którym etapie decyzji lub składania zamówienia klienci rezygnują najczęściej. To pomoże zoptymalizować usługę tak, by było to łatwiejsze i przyciągało, zamiast odstraszać. Być może konieczne będzie stworzenie nowej usługi, która przyciągnie zainteresowanych. W procesie Service Design dan firma pozbywa się ograniczeń, i to jest bardzo istotne. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here