Near-field communication stanowi funkcję, którą posiadają nowoczesne telefony komórkowe. Zazwyczaj wykorzystuje się ją do realizacji płatności zbliżeniowych. Warto wiedzieć, czym są wizytówki near-field communication
Charakterystyka
NFC stanowi krótkozasięgowy standard komunikacji o wysokiej częstotliwości. Dzięki niemu można bezprzewodowo wymieniać dane pomiędzy urządzeniami, znajdującymi w odległości do 20 centymetrów. Technologia stanowi rozszerzenie standardu, definiującego karty zbliżeniowe. NFC może pracować w dwóch trybach pracy. W pasywnej opcji smartfon wytwarza pole elektromagnetyczne, na które odpowiada drugie urządzenie. Moduł docelowy jest więc transponderem. W trybie aktywnym komunikacja odbywa się dzięki naprzemiennie generowanemu sygnałowi. Czekając na dane, urządzenie dezaktywuje swoje pole elektromagnetyczne. Tryb ten wymaga dostępu do źródła zasilania
Wizytówki NFC
Multiloft near-field communation stanowi połączenie nowoczesnej technologii i tradycyjnej formy. Drukowanie wizytówek wzbogacone jest specjalnym micro chipem, pozwalającym na zapisanie danych po zbliżeniu do smartfonu. NFC stanowi świetne rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych. Dzięki nim klienci mogą bowiem bezpośrednio zostać przekierowani na stronę. Wizytówki stanowią również świetne rozwiązanie w komunikacji z ewentualnym pracodawcą. Pozwalają one na szybkie przekierowanie do strony, prezentującej CV i portfolio kandydata na dane stanowisko. Niewątpliwą zaletą wizytówki jest możliwość bezproblemowej edycji w dowolnie wybranym momencie. Dzięki temu nie tracą one swojej aktualności. Na wizytówkach można umieścić informacje, znajdujące się zazwyczaj na standardowych drukach. Do odczytania danych nie jest konieczna instalacja dodatkowej aplikacji. Wizytówki są więc lepszym rozwiązaniem niż druki z kodem QR.
NFC znajduje swoje zastosowanie nie tylko przy płatnościach zbliżeniowych, ale również komunikacji z klientami i pracodawcami. Warto więc zdecydować się na wykorzystanie wizytówek near-field communation jako nowatorskiej formy promocji.