Z pewnością każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest zbudowanie odpowiedniego wizerunku swojej firmy lub marki. W obecnych czasach działania marketingowe i reklamowe oparte są głównie o komunikację w świecie cyfrowym. Warto jednak pamiętać, że do osiągnięcia sukcesu rynkowego niezbędne jest jednoczesne wykorzystanie wszystkich kanałów komunikacyjnych. Choć reklama zewnętrzna wydaje się być tradycyjnym narzędziem marketingowych, nie należy lekceważyć jej roli w procesie budowania świadomości marki i kreowania jej pozytywnego wizerunku.
Jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w ostatnich latach stały się, umieszczane na elewacjach budynków, wielkoformatowe litery trójwymiarowe. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego ta forma przekazu stała się jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych, doskonale trafiłeś/aś! Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
Co wyróżnia litery 3d na tle innych narzędzi reklamowych?
Litery 3d wykorzystuje się do tworzenia napisów i elementów graficznych, najczęściej przedstawiających nazwę marki, firmy lub całych logotypów. Przestrzenna budowa, znaczny rozmiar i unikatowy design wyróżnia się na tle miejskiego krajobrazu i przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Odpowiednia konstrukcja sprawia, że litery trójwymiarowe doskonale sprawdzają się na elewacjach budynków, a ich montaż jest nie sprawia trudności i nie zajmuje wiele czasu.
Najczęściej napisy przestrzenne umieszczane są na ścianach zewnętrznych w pobliżu ruchliwych ulic, gdzie w ciągu dnia może je zobaczyć wiele osób lub nad głównym wejściem do siedziby firmy, gdzie stanowią dla klientów najlepszą wskazówkę lokalizacyjną. Jednak litery 3d cieszą się dużą popularnością także wewnątrz budynków – umieszczenie ich np. nad recepcją w biurze, w lobby hotelowym czy w poczekalni gabinetu lekarskiego tworzy spójną komunikację wizualną i świadczy o prestiżu danej marki.
Litery trójwymiarowe – niestandardowe formy wykorzystania
Oczywistym jest, że logo w 3d doskonale sprawdzi się na elewacjach biurowców lub w punktach obsługi klienta dużych marek. Jednak litery trójwymiarowe mogą być również wykorzystane jako specjalny nośnik reklamowy, który oprócz funkcji ozdobnej, będzie pełnił istotną rolę promocyjną podczas specjalnych uroczystości. To znakomita dekoracja na przyjęcia firmowe, bankiety, gale, targi, koncerty czy festiwale. Litery 3d z powodzeniem mogą zostać także umieszczone na samochodach firmowych i reklamować markę podczas przejazdu przez miasto. Poza wykorzystaniem biznesowym, litery przestrzenne znajdują zastosowanie również w środowisku prywatnym, nie tylko na eventach, takich jak wesela czy urodziny, ale także jako elementy dekoracyjne domowych wnętrz.
Logo w 3d – rodzaje liter przestrzennych
Marzy Ci się logo w 3d, które doskonale odzwierciedli charakter Twojej marki? Nie wiesz jednak, który rodzaj liter przestrzennych najlepiej sprawdzi się w tym zadaniu? Szeroka oferta przyprawia o zawrót głowy i nie ułatwia wyboru? Poniższa charakterystyka poszczególnych modeli z pewnością pomoże Ci w podjęciu właściwej decyzji.
- Litery 3d z pleksi – najczęściej wykonywane są z cienkich płyt o 3 milimetrowej grubości, jednak jeśli zależy Ci na bardziej stabilnym rozwiązaniu, możesz wybrać produkt o maksymalnej grubości 30 mm. W zależności od twoich preferencji, litery 3 d z pleksi mogą zostać przytwierdzone bezpośrednio do ściany lub zamocowane z zachowaniem odpowiednich odstępów, które sprawiają wrażenie głębi i podkreślają trójwymiarowy efekt.
- Litery wykonane ze styroduru – wycinane są z materiału o grubości od 2 do 10 cm. Litery o grubości przekraczającej 10 cm (aż do 80 cm) wykonywane są ze styropianu premium.
- Litery ze styroduru z efektem lustra – fronty liter wykonywane są z materiału, który tworzy unikatowe wrażenie odbicia lustrzanego, nadając napisom szykowny, wyrafinowany charakter.
- Litery wykonane ze styroduru i pleksi – aby zapewnić napisom większą trwałość i wytrzymałość, ich fronty wykonane są z odpornego tworzywa pleksi. Taka budowa tworzy oryginalny efekt estetyczny, w którym powierzchnia lekko połyskuje i lepiej odbija światło.
- Litery przestrzenne w rozmiarze XXL – maksymalny rozmiar liter to 200 cm wysokości i 100 cm grubości, wypełnione są styropianem, a fronty wykonane z płyty PCV, pleksi lub drewna. Pomimo znacznych rozmiarów litery są niezwykle lekkie, nie sprawiają trudności podczas transportu i montażu.
Litery trójwymiarowe Kraków – reklama szyta na miarę
Litery trójwymiarowe to możliwość stworzenia własnej kreacji reklamowej, dostosowanej do oczekiwań, unikatowych potrzeb i specyfiki danej firmy. Wybieraj spośród różnorodnych modeli i stylów liter, czcionek, kolorów i materiałów wykonania. Stwórz swój własny projekt, a zespół wykwalifikowanych specjalistów Optimaprint zadba o najwyższy poziom kreatywnego wyrazu. Postaw na nowoczesny minimalizm, klasyczną elegancję lub artystyczną, niebanalną awangardę – decyzja należy tylko do Ciebie!