Pozycjonowanie strony www to konieczność, aby nasza marka była dobrze widoczna w wyszukiwarce Google. Warto też korzystać z dodatkowych narzędzi, które pozwolą analizować uzyskane rezultaty i podejmować odpowiednie działania.

Pozycjonowanie stron www zapewnia wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i dopływ potencjalnych klientów. Wszelkie działania marketingowe wymagają jednak szczegółowej analizy uzyskanych danych. Śledzenie efektów kampanii Google Ads pokaże nam, które elementy są skuteczne, a które należy poprawić lub całkiem z nich zrezygnować. Warto więc połączyć konto Google Ads z narzędziem Google Analytics.

Łączenie Google Ads z Google Analytics

Google Ads to stworzony przez Google system reklamowy, umożliwiający wyświetlanie reklam w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania i w Youtube. Z kolei Google Analytics jest narzędziem internetowym gromadzącym i analizującym dane na temat osób, które odwiedzają daną stronę internetową. Połączenie obu usług pozwala w sposób kompleksowy monitorować zachowania osób, które odwiedzają nasze strony internetowe.

Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics? Potrzebny jest przede wszystkim dostęp do obu kont. W przypadku Google Ads potrzebne są uprawnienia administratora, a w Google Analytics dostęp do możliwości edycji. Po zalogowaniu się do Google Analytics należy wybrać sekcję Narzędzia, kliknąć Analytics i podać dane logowania. Następnie należy wejść w sekcję Administracja i wyszukać program, który mamy zamiar zintegrować. Następnie trzeba znaleźć Google Ads w kolumnie Łączenie i wybrać łączenie. W następnym kroku należy wybrać grupy połączeń do modyfikacji i znaleźć określoną grupę. Chcąc zakończyć proces, trzeba usunąć lub dodać widoki danych Analytics. Wszystkie kroki można potwierdzić wybierając opcję Połącz konto

Z kolei na koncie Google Ads należy wejść w swój profil i nacisnąć sekcję Narzędzia, a w dziale Konfiguracja wybrać Połączenie konta. Należy odszukać kategorię Google Analytics i wejść w szczegóły, gdzie pojawi się spis elementów, które możemy zintegrować. W kolumnie Stan możemy zobaczyć czy dane narzędzie jest złączone z Google Ads, a w kolumnie Czynności możemy wybrać opcję Połącz, aby je powiązać.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – zliczanie konwersji Google Analytics

Jeśli chcesz, aby Twoja firma zyskała zainteresowanie jak największej liczby klientów i przynosiła określone zyski, musisz zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony internetowej i wysoką pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Strona musi być nie tylko użyteczna dla odbiorców, ale musi też spełniać wymogi algorytmów Google. Odpowiednie pozycjonowanie stron jest gwarancją dobrej widoczności strony.

Google Analytics pomaga m.in. śledzić podstrony, na których jest więcej wejść, ale też te, na których jest mniejszy ruch. Dzięki tym informacjom możemy działać na bieżąco i poprawiać lub modernizować coś na stronie, dzięki czemu możemy zwiększyć konwersje Google Analytics i uzyskać określone cele. Celem Google Analytics jest realizowanie czynności, które pozwalają zwiększyć konwersje. Może to być np. obecność na portalu przez konkretny czas, wejście na konkretną podstronę,  czy wykonanie oczekiwanego działania.

Poprzedni artykułRozwiązania, które mogą usprawnić funkcjonowanie Twojej firmy
Następny artykułLitery trójwymiarowe – co sprawia, że cieszą się tak dużą popularnością?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj