Jak Twoja marka radzi sobie w komunikacji z klientami? Gdzie najczęściej dochodzi do interakcji i w jakich miejscach Twoi klienci próbują dotrzeć do Twojej firmy? Umiejętność prawidłowej komunikacji w Internecie to często zadanie dla prawdziwych specjalistów. Często wystarczy jeden błąd, aby rzesza klientów odwróciła się od marki czy od przedsiębiorstwa. Jak komunikować, by pozyskiwać pozytywne opinie? Specjaliści z Rating Captain znaleźli na to sposób.
Jak przemyślana komunikacja w Internecie może wpłynąć na zakup produktów i usług?
Komunikacja internetowa dała markom i firmom przestrzeń do tego, aby skutecznie zachęcać swoich potencjalnych odbiorców do dzieleniem się swoimi opiniami, informowaniem o tym, co im się nie podoba, a co lubią w ich produktach. Z czasem jednak nawet część specjalistów od wizerunku zaczęła mieć problem z tym, aby na bieżąco radzić sobie z działalnością klientów w sieci. Jak się okazało, znaczna część opinii może być krzywdząca, a właściciel czy przedstawiciel marki ma problem, aby w odpowiedni sposób obronić się przed negatywnymi opiniami i zweryfikować te, które są nieprawdziwe. Narzędzie, jakie udostępnia Rating Captain to odpowiedź na wszystkie te problemy. To sposób na stworzenie medium, które umożliwi pozyskiwanie pozytywnych opinii. Jak to działa i jak wpływa na sytuację sprzedażową firmy?
Rozwiązania komunikacyjne – jak zachęcić odbiorcę do wystawienia opinii?
Jak się okazuje, właściwe narzędzia dyskusyjne, komunikatory, pozwalają markom skutecznie kontaktować się z odbiorcą, który właśnie dokonał zakupu i może zechcieć wystawić opinię na jej temat. Jak to działa? Rating Captain zapyta klienta, czy jego zakup przebiegł prawidłowo. Jeśli ten stwierdzi, że jest zadowolony z usługi, zostanie przekierowany do wybranej platformy opiniotwórczej (np. Google, Facebook) i wystawi ocenę Twojej firmie. Jeśli jednak okaże się, że coś poszło nie tak i klient ma nieprzyjemne doświadczenie, system przeanalizuje opinię i natychmiast Cię o niej powiadomi.
Dzięki temu Twoja firma będzie mogła przeprosić za daną sytuację, dowiedzieć się, co poszło nie tak i zrekompensować klientowi problem. Wysyłając do klienta spersonalizowaną wiadomość z przeprosinami, już na tym etapie wiele zyskujesz. Wzbudzasz zaufanie i pokazujesz, że zależy Ci na każdym kliencie. Ten sposób komunikacji sprawia, że mimo pomyłki lub problemów, które nawet mogą okazać się winą Twojej organizacji, klient jest w stanie dać Wam drugą szansę i nie wystawiać pochopnie negatywnej opinii ze względu na to jedno potknięcie.
Ważna wymiana informacji między klientem a marką
Rozmowa z klientem nigdy nie była łatwiejsza, choć przy każdym komunikacie warto zwrócić uwagę na detale i skonstruować odpowiednio formę komunikacji. Internetowa wymiana zdań między klientem a marką może potoczyć się różnie, dlatego specjaliści z Rating Captain dbają o każdy szczegół związany z działaniem swojej aplikacji. Przemyślany system zastępuje komunikację twarzą w twarz i daje szansę na kontakt z klientem i poznanie jego indywidualnych doświadczeń. To ważne nie tylko ze względu na ten konkretny przypadek zakupowy. To również istotne z uwagi na cały proces komunikacyjny z przyszłymi klientami. Jeśli Twojej firmie brakuje pozytywnych opinii w Internecie, skorzystaj z możliwości, jakie udostępnia Rating Captain. Pokaż klientowi, jak bardzo zależy Twojej firmie na każdym odbiorcy i upewnij się, że został on odpowiednio potraktowany.