komunikacja internetowa

Jak Twoja marka radzi sobie w komunikacji z klientami? Gdzie najczęściej dochodzi do interakcji i w jakich miejscach Twoi klienci próbują dotrzeć do Twojej firmy? Umiejętność prawidłowej komunikacji w Internecie to często zadanie dla prawdziwych specjalistów. Często wystarczy jeden błąd, aby rzesza klientów odwróciła się od marki czy od przedsiębiorstwa. Jak komunikować, by pozyskiwać pozytywne opinie? Specjaliści z Rating Captain znaleźli na to sposób.

Jak przemyślana komunikacja w Internecie może wpłynąć na zakup produktów i usług?

Komunikacja internetowa dała markom i firmom przestrzeń do tego, aby skutecznie zachęcać swoich potencjalnych odbiorców do dzieleniem się swoimi opiniami, informowaniem o tym, co im się nie podoba, a co lubią w ich produktach. Z czasem jednak nawet część specjalistów od wizerunku zaczęła mieć problem z tym, aby na bieżąco radzić sobie z działalnością klientów w sieci. Jak się okazało, znaczna część opinii może być krzywdząca, a właściciel czy przedstawiciel marki ma problem, aby w odpowiedni sposób obronić się przed negatywnymi opiniami i zweryfikować te, które są nieprawdziwe. Narzędzie, jakie udostępnia Rating Captain to odpowiedź na wszystkie te problemy. To sposób na stworzenie medium, które umożliwi pozyskiwanie pozytywnych opinii. Jak to działa i jak wpływa na sytuację sprzedażową firmy?

 Widok z aplikacji Rating Captain

Rozwiązania komunikacyjne – jak zachęcić odbiorcę do wystawienia opinii?

Jak się okazuje, właściwe narzędzia dyskusyjne, komunikatory, pozwalają markom skutecznie kontaktować się z odbiorcą, który właśnie dokonał zakupu i może zechcieć wystawić opinię na jej temat. Jak to działa? Rating Captain zapyta klienta, czy jego zakup przebiegł prawidłowo. Jeśli ten stwierdzi, że jest zadowolony z usługi, zostanie przekierowany do wybranej platformy opiniotwórczej (np. Google, Facebook) i wystawi ocenę Twojej firmie. Jeśli jednak okaże się, że coś poszło nie tak i klient ma nieprzyjemne doświadczenie, system przeanalizuje opinię i natychmiast Cię o niej powiadomi.

Dzięki temu Twoja firma będzie mogła przeprosić za daną sytuację, dowiedzieć się, co poszło nie tak i zrekompensować klientowi problem. Wysyłając do klienta spersonalizowaną wiadomość z przeprosinami, już na tym etapie wiele zyskujesz. Wzbudzasz zaufanie i pokazujesz, że zależy Ci na każdym kliencie. Ten sposób komunikacji sprawia, że mimo pomyłki lub problemów, które nawet mogą okazać się winą Twojej organizacji, klient jest w stanie dać Wam drugą szansę i nie wystawiać pochopnie negatywnej opinii ze względu na to jedno potknięcie.

Ważna wymiana informacji między klientem a marką

Rozmowa z klientem nigdy nie była łatwiejsza, choć przy każdym komunikacie warto zwrócić uwagę na detale i skonstruować odpowiednio formę komunikacji. Internetowa wymiana zdań między klientem a marką może potoczyć się różnie, dlatego specjaliści z Rating Captain dbają o każdy szczegół związany z działaniem swojej aplikacji. Przemyślany system zastępuje komunikację twarzą w twarz i daje szansę na kontakt z klientem i poznanie jego indywidualnych doświadczeń. To ważne nie tylko ze względu na ten konkretny przypadek zakupowy. To również istotne z uwagi na cały proces komunikacyjny z przyszłymi klientami. Jeśli Twojej firmie brakuje pozytywnych opinii w Internecie, skorzystaj z możliwości, jakie udostępnia Rating Captain. Pokaż klientowi, jak bardzo zależy Twojej firmie na każdym odbiorcy i upewnij się, że został on odpowiednio potraktowany.

Poprzedni artykuł5 najważniejszych zasad pielęgnacji skóry pod oczami
Następny artykułNowe wyzwania firm logistycznych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj