Strona internetowa może być bardzo ważnym elementem Twojej strategii promocji w Internecie. Jeśli zdecydujesz się  ją założyć, możesz liczyć na szereg korzyści. Według danych raportu DataReportal „Digital 2022: Poland”, w 2022 roku aż 32,86 mln Polaków korzystało z Internetu. To daje 87% całej populacji. Do wszystkich tych osób możesz dotrzeć ze swoją stroną WWW. Jednak, aby tak było, powinna zostać zaprojektowana zgodnie z zasadami, które sprawiają, że jest ona wydajna i przyjazna dla odbiorców. Zobacz, jakie to zasady i dlaczego warto mieć sprawną  firmową stronę internetową.

Z czego składa się strona internetowa?

Na stronę internetową składają się trzy kluczowe czynniki:

  • domena – adres witryny, identyfikujący ją w Internecie (warto pamiętać, że powinna być ona krótka, zawierać rozszerzenie, które odpowiada charakterowi strony oraz  słowo kluczowe, takie jak nazwa firmy, a przede wszystkim nie może być ona już wcześniej zajęta przez inną markę),
  • hosting (usługa udostępniania miejsca na serwerze, która pozwala na zamieszczenie strony w Internecie – powinna być sprawdzona i niezawodna),
  • projekt graficzny (bardzo ważny element strony internetowej, który może wpłynąć na czas spędzany w danej witrynie przez użytkownika),
  • treści – wszelkiego rodzaju opisy.

Jakie są zasady projektowania stron internetowych?

Wśród wielu technicznych i poza technicznych aspektów, mających na celu jak najlepsze przystosowanie witryny do wymagań odwiedzających ją użytkowników, można wyróżnić kilka aspektów.

  • Przejrzysty projekt graficzny.

Musi być spójny z wizerunkiem marki pod względem kolorów oraz stosowanych fontów. Czcionki powinny być przyjazne dla oka – bezszeryfowe, czytelne. Trzeba zadbać także o odpowiedni rozkład tekstu na stronie, to znaczy unikanie pokaźnych bloków tekstu i właściwie zastosować wypunktowane listy, pogrubienia, numerowanie, śródtytuły, a także hierarchię wizualną, która podkreśli najważniejsze treści. Te czynniki sprawią, że użytkownik będzie miał dobre „pierwsze wrażenie” o Twojej marce i z łatwością będzie mógł zapoznać się z treściami, które przekazujesz, a także wywołasz w nim odpowiednie emocje i skojarzenia (z pomocą kolorów).

  • Optymalizacja pod względem wrażeń użytkownika.

Składają się na nią między innymi łatwość użytkowania strony, rozmieszczone logicznie poszczególne elementy witryny, prosta nawigacja, łatwy dostęp do wyszukiwarki i filtrowania treści, a także szybkie ładowanie podstron, brak paska bocznego, stosowanie maksymalnie 3 podkategorii oraz CTA (wezwania do podjęcia konkretnej akcji np. kup, sprawdź), redukcja pól formularzy kontaktowych, dostęp do czatu na żywo oraz zakładka FAQ (gdzie użytkownicy mogą sprawdzić odpowiedzi na często zadawane pytania). Intuicyjne korzystanie ze strony jest jednym z najważniejszych czynników oceny jej jakości  przez użytkownika. Unikaj przeładowania witryny tekstem czy grafikami oraz nachalnymi banerami lub pop-upami.

  • Responsywność/dostępność.

Tego typu  design witryny, który daje możliwość prawidłowego otwarcia strony na każdym urządzeniu (komputer, laptop, tablet, smartfon) i w każdej wyszukiwarce internetowej, ułatwia nawigowanie po niej i sprawia, że jest ona lepiej oceniana przez Google.

  • Bezpieczeństwo.

Zapewnienie bezpieczeństwa to między innymi certyfikat SSL, który zabezpiecza transmisję poufnych danych użytkowników.

  • Wiarygodność.

Można ją zdobyć poprzez rzeczowe, aktualne, przejrzyste treści wysokiej jakości, odpowiadające potrzebom i pytaniom użytkowników, napisane zrozumiałym dla nich językiem.

Projektowanie stron internetowych wymaga szczegółowego rozplanowania struktury zarówno tekstowej, jak i graficznej, a także zawartości (treści) oraz połączeń między nimi. Do tego celu stosowane są różne edytory graficzne.

Pamiętaj także, aby Twoja strona internetowa była dopasowana do Twoich odbiorców oraz Twojego celu biznesowego. Weź pod uwagę Twoją grupę docelową i to, jakie ona ma preferencje w stosunku do korzystania ze stron internetowych. Powyższe czynniki sprawią, że projekt strony WWW będzie korzystny dla Twojej marki.

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Właściwie przygotowany projekt strony internetowej daje możliwość:

  • kreowania wiarygodnego wizerunku (profesjonalne strony WWW działają na jego korzyść oraz wzbudzają zaufanie do marki),
  • utrzymania kontaktu z klientami (możliwość informowania ich o zmianach oraz udostępniania formularzy kontaktowych, czy czatu na żywo),
  • zaprezentowania oferty oraz jej aktualizacji (w razie potrzeby),
  • dostępu do informacji o marce, jak i jej produktach/usługach 24/7,
  • dostępu do statystyk, dzięki czemu możesz lepiej poznać swoją grupę docelową oraz jej zachowania i wzorce ruchu na stronie,
  • konstruowania efektywnych kampanii reklamowych (dzięki danym statystycznym trafiają one do właściwych osób – grupy docelowej zainteresowanej ofertą).

Pamiętaj, że konkurencja również ma dostęp do Internetu i prowadzi w nim działania. Według danych GUS, aż 98,5% przedsiębiorstw w 2022 roku miało dostęp do Internetu, a 71,4% zarejestrowanych firm miało swoje strony WWW (już w 2021 roku).

Tworzenie stron internetowych, które będą właściwie pozycjonowane w Google, nie jest prostym zadaniem. Warto w tym celu zatrudnić specjalistów, którzy pomogą Ci w tworzeniu stron WWW.

Doradcy internetowi WeNet tworzą projekty stron internetowych, które:

  • odpowiadają najnowszym wymaganiom pod względem UX design (doświadczeń użytkownika),
  • zawierają wszystkie elementy, które potrzebne są do lepszego pozycjonowania witryny,
  • są dopasowane do Twojego biznesu i dają potencjał rozwojowy firmy.

 Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty.

Poprzedni artykułInteligentny dzwonek w Twojej szkole
Następny artykułZamiast 1 proc. podatku, podarujemy 1,5 proc. za 2022 rok – kto może przekazać

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj