Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ich firma musi być w odpowiedni sposób postrzegana przez klientów, aby ci chcieli korzystać z jej usług bądź nabywać jej towary. W jaki sposób zadbać o jej profesjonalny wizerunek?
Wizytówka wciąż w modzie
Jeszcze jakiś czas temu wydawało się, że przekazywanie sobie numerów telefonu bądź zapisywanie adresu mailowego wyprze z rynku wizytówki. W najlepszym przypadku te tradycyjne miały zostać zastąpione przez elektroniczne, jednak finalnie tak się nie stało. Wizytówkami firmowymi z projektem wykonanym na zamówienie mogą się dziś poszczycić nie tylko światowe korporacje, ale również niewielkie, lokalnie działające firmy. Przekazanie ich jest najelegantszą formą zaproszenia do współpracy i nawiązania kontaktu. Obecnie wizytówki posiadają nie tylko właściciele firm, ale również kierownicy poszczególnych działów, którzy na co dzień spotykają się z klientami.
Co powinna zawierać wizytówka firmowa?
Wizytówka firmowa okazuje się być niezwykle praktycznym gadżetem reklamowym, jednak warto zwrócić uwagę na to, jakie elementy powinny się na niej znaleźć. Są to przede wszystkim:
- nazwa i logo firmy,
- krótka prezentacja oferty,
- hasło reklamowe bądź przesłanie, którym kieruje się marka,
- dane kontaktowe pracownika lub właściciela, jeśli mowa o wizytówce spersonalizowanej.
Co ważne, wizytówka firmowa nie może być zbyt bogata w treść, ponieważ stanie się ona nieczytelna. Dobrze, jeśli jej szata graficzna będzie stonowana, dzięki czemu wizytówka nabierze eleganckiego wyglądu. Pamiętajmy, że wizytówka sama w sobie nie służy od prezentowania oferty firmy – nie jest to bowiem ulotka reklamowa, a profesjonalne narzędzie do budowania własnego marki.
Właściwe podejście do klienta
Właściciele firm, którzy chcą zadbać o profesjonalny wizerunek swojego przedsiębiorstwa, powinni skupić się na właściwym podejściu do klienta. Przede wszystkim należy być zawsze punktualnym i wywiązywać się ze wszystkich ustaleń. Profesjonaliści używają oficjalnego języka, piszą treściwe, lecz niezbyt długie wiadomości tekstowe, pamiętając o zasadach gramatyki oraz interpunkcji. Ważne, aby klientem odpowiednio się zaopiekować – przykładowo w momencie, gdy przychodzi on do naszej firmy na rozmowę, należy zaproponować mu kawę bądź herbatę, a także zaprowadzić do pomieszczenia, w którym będzie mógł spokojnie oczekiwać na swojego rozmówcę.
Brak nachalnej reklamy
Każda firma musi zadbać o odpowiednią reklamę, dzięki której będzie mogła dotrzeć do większej liczby klientów. Należy jednak pamiętać o tym, że owa reklama nie może być zbyt nachalna ani dla klienta biznesowego, ani indywidualnego. Nikt nie lubi otrzymywać stałych przypomnień czy powiadomień o ofercie, a także otaczać się całą masą różnego rodzaju gadżetów reklamowych, otrzymanych od jednej firmy. Klient powinien mieć możliwość zapoznania się z ofertą naszej firmy, lecz z drugiej strony nie może on mieć wrażenia, że otacza go ona z każdej strony. Lepiej postawić na subtelną, lecz zarazem efektywną formę promocji, dopasowaną do naszych potrzeb i możliwości.