Na co zwrócić uwagę, wybierając program do mailingu

Kiedy prowadzisz sklep internetowy lub jakikolwiek inny biznes, jedną z podstawowych form kontaktu z Twoimi klientami powinien być email. Przy doborze właściwego programu, kampania mailingowa może być praktycznie darmowa, a jej zasięg może być ogromny. Na co zwrócić uwagę wybierając program do mailingu, tak żeby nasza kampania była skuteczna?

Czym jest email marketing?

Email marketing należy do form marketingu bezpośredniego, w którym wiadomość do klientów docelowych wysyłana jest za pomocą poczty elektronicznej. Wykorzystuje się go w celu podtrzymania dobrych kontaktów między biznesem a jego klientami, a także zachęcenie ich do zakupu. Dzięki możliwości spersonalizowania wiadomości, każda z grup klientów może otrzymać emaila w innej formie, co zwiększa prawdopodobieństwo otwarcia takiej wiadomości, bowiem klient ma wówczas wrażenie, że została stworzona wyłącznie dla niego.

Kampania mailngowa jest stosunkowo tania, a wiadomość dociera do odbiorcy w błyskawiczny sposób.Taka forma marketingu może być z powodzeniem używana zarówno przez bardzo małe, jak i wielkie firmy. Co ważne, jest to rodzaj marketingu, którego skuteczność da się bardzo łatwo zmierzyć, bo znana jest liczba odbiorców, którzy wiadomość otworzyli oraz wiadomo także, czy taka wiadomość miała przełożenie na sprzedaż. 

Jakie funkcje posiada dobry program do mailingu?

Wybór skutecznego, efektywnego programu mailingowego powinien być starannie przemyślany, bowiem inwestycja w niego może się nam szybko zwrócić, przynosząc firmie duże zainteresowanie jej produktami. 

Podstawową funkcją, którą na pewno będą posiadały wszystkie programy do mailingu będzie funkcja tworzenia maili.Niektóre z programów będą dawały użytkownikowi możliwość użycia opcji drag and drop, dzięki której możemy stworzyć skuteczne wiadomości marketingowe z gotowych elementów.

Ważne, żeby program do mailingu posiadał także opcję tworzenia maili A/B, dzięki której będziemy tworzyć dwie wersje maila, wysyłane do dwóch różnych grup odbiorców.Celem takich testów jest  porównanie ich skuteczności, tak, żeby w przyszłości tworzyć od razu wiadomości o wysokim stopniu skuteczności.

Kolejną ważną funkcją jest na pewno automatyzacja email marketingu, bowiem w takim działaniu nie chodzi o spędzanie kilkunastu godzin w celu stworzenia wiadomości do każdego z subskrybentów. Taka wiadomość powinna posiadać spersonalizowane cechy, w oparciu o działanie klienta. Jeśli pojawi się nowy użytkownik, powinien on otrzymać maila powitalnego. Klient, który przerwał zakupy, otrzyma przypomnienie i zachętę do dokończenia zakupów.

Praca z danymi klientów

Podstawą do pracy poprzez email marketing jest stworzenie bazy danych klientów z ich adresami email.Najłatwiej pozyskiwać ich dane przez możliwość zapisu do newslettera przy zakupie lub wizycie na Twojej stronie internetowej. Dobry program do mailingu potrafi skutecznie wykorzystać taką bazę danych poprzez jej segmentację, co pozwala nam wyznaczyć pożądaną grupę odbiorów danej wiadomości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here