TikTok ugruntował już swoją pozycję na rynku mediów społecznościowych. Jest to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce, przede wszystkim wśród młodych odbiorców. Warto więc wykorzystać ją do promocji swojej marki. Jak się zabrać za wyświetlanie reklam na platformie i czym jest TikTok Ads?
Choć wydawać by się mogło, że jeśli chodzi o media społecznościowe, niewiele może nas zaskoczyć, pojawiają się kolejne platformy, które błyskawicznie zyskują popularność. Jedną z nich jest TikTok, który mocno wyróżnia się na tle konkurencji. To obecnie najszybciej rozwijająca się platforma społecznościowa, która stała się zagrożeniem nawet dla Facebooka i Instagrama. Coraz więcej młodych ludzi w Polsce korzysta z TikToka, dlatego nie można pominąć tej platformy, planując kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.
Czym jest TikTok?
TikTok to aplikacja mobilna, która umożliwia publikowanie krótkich filmów w różnej formie. Możliwość szybkiego dzielenia się filmami sprawia, że aplikacja jest wygodna i cieszy się ogromną popularnością, przede wszystkim wśród najmłodszych użytkowników sieci. Większość użytkowników TikToka stanowią bowiem osoby urodzone po 1995 roku, należące do generacji Z. Jako że to pokolenie od najmłodszych lat korzysta z nowych technologii, zupełnie inaczej konsumuje treści niż osoby, które z komputerów i smartfonów zaczęły korzystać w dużo późniejszym wieku. Filmy na TikToku są krótkie – te stworzone bezpośrednio w aplikacji trwają do 60 sekund, z kolei wgrane ze źródeł zewnętrznych mogą być dłuższe. Czas trwania i narzędzia oraz filtry, które ułatwiają obróbkę, sprawiają, że wgranie filmiku jest bardzo wygodne. Również oglądanie filmów wideo nie zajmuje dużo czasu.
Dzięki dużej popularności TikTok daje też duże możliwości reklamowe. Reklama na TikToku umożliwia promowanie swojej firmy poprzez zamieszczanie krótkich reklam. Zwykle są to nagrania wideo lub grafiki z hasłami reklamowymi. Istnieje też możliwość używania efektów specjalnych, filtrów i nakładek 2D oraz 3D, dzięki czemu film jest atrakcyjny dla odbiorcy i szybko zdobywa popularność.
Reklama na TikToku – dlaczego warto?
TikTok to aplikacja, która cieszy się popularnością przede wszystkim wśród młodych osób, które szukają rozrywki. Jej użytkownikami są jednak nie tylko nastolatkowie, ponieważ platforma dociera też do starszych odbiorców. Reklama TikTok umożliwia więc dotarcie do potencjalnych klientów. Ze względu na duży zasięg, TikTok jest miejscem w sieci, gdzie warto reklamować swoje produkty i usługi, ponieważ mogą one dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jako że ta platforma jest stosunkowo nowa, jej potencjał promocyjny nie został jeszcze całkowicie wykorzystany. TikTok jest jednak coraz popularniejszy w branży e-commerce. Liczba firm, które decydują się na reklamę w aplikacji, rośnie, dlatego warto rozważyć tę formę promocji.
Czym jest TikTok Ads?
TikTok Ads umożliwia promowanie swoich produktów i usług poprzez zamieszczanie krótkich reklam na ekranie aplikacji. Dodatkowe efekty specjalne sprawiają, że filmy mogą być kreatywne i atrakcyjne dla odbiorców. Publikując reklamy na TikToku, można osiągać swoje cele reklamowe. W ten sposób więcej osób zainteresuje się produktem lub usługą. Klienci będą też mogli zarejestrować się na Twojej stronie internetowej i zapisać na newsletter. Wykupując grupę reklam, możesz zwiększyć sprzedaż i liczbę wejść na stronę www. Reklamę można precyzyjnie dostosować do grupy docelowej, dzięki czemu trafi ona do osób, które faktycznie mogą zainteresować się daną ofertą. TikTok jest więc idealnym miejscem do kształtowania wizerunku swojej marki i zwiększenia rozpoznawalności.
Reklama TikTok – dostępne kreacje
Reklama TikTok daje duże możliwości i ułatwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Sprawia, że marka staje się rozpoznawalna i więcej osób odwiedza stronę internetową, dzięki czemu można pozyskać dane kontaktowe do potencjalnych klientów. TikTok For Business wraz z The Drum stworzyli kampanię Don’t Make Ads. Make TikToks. Ta inicjatywa ma być narzędziem, która ułatwia tworzenie kreatywnych reklam. TikTok Ads umożliwia tworzenie różnych kreacji reklamowych. Są wśród nich m.in.:
- Top View Ads – ten format pozwala na wyświetlanie reklamy na pełnym ekranie użytkownika aplikacji. Reklama może mieć długość od kilku sekund do minuty.
- Brand Takeover Ads – to kilkusekundowy film wideo lub też statyczny JPG z grafiką i napisami. Reklama zostanie wyświetlona wszystkim użytkownikom TikToka, którzy otworzyli aplikację danego dnia.
- In Feed Ads – reklama w postaci maksymalnie 60-sekundowego wideo. Należy jednak pamiętać, że reklama dłuższa niż 15 sekund może być nudna dla odbiorców i sprawić, że zrezygnują z jej oglądania. Ten rodzaj reklamy pojawia się w streamie pomiędzy filmami w zakładce “Dla Ciebie”. W tej reklamie znajduje się też przycisk “Call to Action”, który po kliknięciu przenosi użytkownika na promowaną stronę internetową.
- Branded Hashtag Challenge – jest to wyzwanie, gdzie użytkownicy są zapraszani do rywalizacji z innymi, poprzez umieszczanie krótkich filmików w wybranej przez promującą się firmę tematyce.
- Branded Effects – to możliwość tworzenia reklam w formie unikalnych i zabawnych filtrów 2D lub naklejek, które przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie odbiorców.