Przed Tobą rekrutacja nowego pracownika hotelowej recepcji?
Dowiedz się, jak w czterech prostych krokach przygotować ofertę pracy, która pomoże Ci wyselekcjonować odpowiedniego kandydata.
1. Przedstaw swoją firmę
Opis firmy pozwala zwiększa wiarygodność oferty oraz buduje zaufanie do firmy. Dlatego podaj w ogłoszeniu poniższe informacje:
- jak długo Twoja firma działa w branży hotelarskiej i czy należy do sieci,
- dokładną lokalizację hotelu,
- ilu gości pomieści,
- czy przy hotelu jest dostępna strefa wellness, basen, restauracja itp.,
- cechy wyróżniające Twój hotel na tle innych hoteli np. standard, wystrój,
- link do hotelowej strony internetowej.
2. Obowiązki Recepcjonistki / Recepcjonisty w hotelu
Wymień kluczowe obowiązki pracownika recepcji w Twoim hotelu. Przykładowy opis stanowiska i zakres zadań:
- obsługa gości hotelowych w kontakcie bezpośrednim, mailowo lub przez telefon,
- sprawne posługiwanie się systemami rezerwacyjnymi,
- wystawianie faktur,
- kompetentne służenie gościom informacjami o warunkach pobytu oraz usługach dodatkowych dostępnych w hotelu – najlepiej w kilku językach,
- sprzedaż usług hotelowych,
- dbałość o wizerunek hotelu.
3. Wymagane umiejętności – recepcjonistka / recepcjonista
Czy potrzebujesz pracowników z dyplomem kierunkowym, np. absolwentów technikum hotelarskiego lub studiów z zakresu turystyki i rekreacji? A może wystarczą kursy i szkolenia administracyjno-biurowe? Jeśli oczekujesz doświadczenia zawodowego, również o tym napisz.
Które z poniższych umiejętności są dla Ciebie najważniejsze?
- doświadczenie na podobnym stanowisku,
- doskonałe umiejętności komunikacyjne,
- znajomość języka angielskiego lub innych języków obcych,
- stosowanie poprawnej polszczyzny w mowie i w piśmie,
- dyspozycyjność do pracy w godzinach nocnych, w niedziele i w święta,
- ponadprzeciętne zdolności organizacyjne,
- przeszkolenie z obsługi programów hotelowych, typu Opera/Fidelio/DM Plaza,
- sprawna obsługa komputera, w szczególności pakietu MS Office.
Gotowy wzór ogłoszenia recepcjonistka / recepcjonista, zawierający szczegółowy opis stanowiska pracy, wymagane umiejętności recepcjonistki / recepcjonisty znajdziesz na poradydlafirm.pracuj.pl/recepcjonistka-recepcjonista-wzor-ogloszenia-o-prace/. Możesz go pobrać i dowolnie edytować treści tak, aby pasowały do Twoich potrzeb.
4. Korzyści dla pracownika recepcji hotelowej
Opisz, jaki oferujesz rodzaj zatrudnienia. Ważne, by podać wysokość wynagrodzenia, wraz z ewentualnymi premiami czy prowizjami. Naświetl korzyści z pracy w Twoim hotelu np.:
- stabilne warunki zatrudnienia np. umowa o pracę,
- atrakcyjny system premiowy,
- prywatne ubezpieczenie medyczne,
- szkolenia,
- możliwość rozwoju zawodowego,
- elastyczne godziny pracy,
- rabaty pracownicze na usługi hotelowe,
- wyżywienie na preferencyjnych warunkach,
- miła atmosfera pracy.