Reklama YouTube

Trudno w to uwierzyć, ale YouTube, jedna z największych platform społecznościowych na świecie, jest wciąż niedoceniany przez niektórych marketerów. Tymczasem dane mówią same za siebie – ponad 2 mld użytkowników każdego dnia oraz wiele osób, które przyznają, że woli oglądać zamieszczone na YouTube treści niż tradycyjną telewizję. Sprawdź, jak reklama na YouTube może pomóc Twojemu biznesowi.

Czy reklama na YouTube może być skuteczna?

YouTube to obecnie prawdziwy gigant, największa platforma wideo na świecie. W ciągu każdej minuty wstawianych jest na nią ponad 400 godzin nowych filmów, a odwiedza ją kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Co więcej, YouTube jest drugą na świecie najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką. Zapytania użytkowników częściej wpisywane są tylko w Google.

Niektórym wydaje się, że konsumentami treści na YouTube są przede wszystkim ludzie młodzi. To już jednak przeszłość – obecnie z serwisu korzystają wszystkie grupy wiekowe. Serwis dociera do ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce, czyli niemal 25 milionów osób. Przeważają użytkownicy w przedziale wiekowym 24-44 – jest ich ponad 10 milionów. Średnio polski internauta spędza na platformie ponad 40 minut dziennie. Eksperci prognozują również, że ten wskaźnik będzie stale rósł.

Ogromna publiczność to jednak nie jedyny atut reklamy na YouTube. To również sposób na skuteczniejsze dotarcie do odbiorcy, który według badań jest uodporniony na reklamy bannerowe i tym podobny przekaz. Co więcej, serwis oferuje różne formy reklamy i rozmaite narzędzia, które wspierają sprzedaż.

Reklama na YouTube – rodzaje

Reklama na YouTube może przybierać rozmaite formy. Dzięki temu dla każdego typu biznesu można stworzyć kreację, która po prostu będzie działać. Najczęściej wybierana jest reklama płatna, obejmująca przede wszystkim spoty (pomijalne lub niepomijalne) publikowane przed, po lub w trakcie oglądania filmu. Wielkość budżetu na publikację można dostosowywać dowolnie – dlatego reklama na portalu YouTube to również szansa dla mniejszych biznesów, których fundusze są ograniczone. Wśród godnych zainteresowania form reklamy płatnej na pewno należy wymienić TrueView In-Stream. Po dodaniu CTA i przycisku pozwalającego przenieść się od razu na stronę sprzedawcy (TrueView for action), takie reklamy mogą okazać się bardzo skutecznym wsparciem sprzedażowym. Ciekawym rozwiązaniem są również reklamy TrueView for shopping, pod którymi wyświetlane są prezentowane produkty (pobierane z Google Merchant Center) z bezpośrednimi odnośnikami do ich zakupu. To rozwiązania zwiększające konwersję, a więc opłacalność kampanii.

Bardzo skuteczna może być również natywna reklama na YouTube. To metoda zakładająca udział influencerów, czyli znanych twórców z tej platformy. To nieco droższe przedsięwzięcie, ale taka prezentacja produktu może przynieść bardzo dobre rezultaty. Kluczowy jest w tym przypadku dobór influencera, który trafia do określonej grupy docelowej i reprezentuje wartości, z jakimi chce się kojarzyć reklamodawca. Dobrze zrealizowane kampanie natywne są niezwykle opłacalne.

Reklama na YouTube – jak robić to dobrze?

YouTube jest platformą wielu możliwości – zarówno dla twórców, jak i odbiorców, a także reklamodawców. Jeśli tylko wykorzysta się je w odpowiedni sposób, można zyskać bardzo dużo. Należy pamiętać, że treści wideo znacznie lepiej przykuwają uwagę odbiorców niż obrazy czy tekst.

Jak sprawić, by Twoja reklama na YouTube była skuteczna? Konieczne jest jej dopasowanie do oczekiwań i potrzeb odbiorcy. Trzeba więc zdefiniować, kim jest typowy klient firmy i dlaczego miałby chcieć zakupić określony produkt. Dopiero na tej podstawie opracowuje się strategię reklamy i kreację. Nie wolno zapominać o tym, że spoty emitowane np. jako krótkie Bumper Ads lub pomijalne TrueView In-Stream muszą być treściwe i interesujące już od pierwszych sekund. Konieczne jest też zastosowanie wezwania do działania (CTA), które zmotywuje widza do podjęcia określonej akcji.

Brzmi skomplikowanie? Na szczęście istnieją specjaliści, dla których skuteczna reklama na YouTube to codzienność! Warto zaufać fachowcom, którzy upewnią się, że żaden z najważniejszych elementów formuły na sukces nie zostanie pominięty.

Poprzedni artykułKarta kredytowa czy pożyczka gotówkowa – co wybrać?
Następny artykułRekrutacja pracownika hotelu – Zakres obowiązków i opis stanowiska Recepcjonistki / Recepcjonisty

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj