Kiedy skorzystać z opakowań, a kiedy z etykiet na produkty. Jakie wybrać i czym się różnią?

Często klienci nie wybierają produktu tylko ze względu na jego właściwości, ale kierują się również wyglądem opakowania. Ważne więc by było ono atrakcyjne wizualnie. Czasem jednak towar sprowadzamy, a musi się znaleźć na nim informacja w języku polskim. Nowe opakowania i sam proces ich zamiany z pierwotnymi, może być jednak dość drogi. Świetnym na to rozwiązaniem są naklejane etykiety.

Jednymi z najczęściej spotykanych opakowań w sprzedaży są kartony. Są wytrzymałe, mogą występować w wielu rozmiarach i wymiarach. Można je rozkładać i składać, dzięki czemu zajmują niewiele miejsca. Materiał, z którego są wykonane powoduje, że są o wiele przyjaźniejsze dla środowiska niż np. plastik. Bez problemu można nanosić na nie druk, ale też świetnie wyglądają w kolorze „naturalnym”. Na opakowania w kolorze eko trwa obecnie moda i można zauważyć, że coraz więcej dużych i małych marek decyduje się z nich korzystać. Wiele zależy od profilu klienta, do którego kierowany jest nasz przekaz.

Jeśli nasz produkt wyróżnia to, że jest np. wegański i ekologiczny, dużym strzałem w kolano byłoby sprzedawanie go w opakowaniu, które już z takimi wartościami nie jest powiązane. Jeśli chcemy umieścić nasz towar w kartoniku warto aby materiał, z którego go wykonano spełniał normy FSC. Oznacza to, że przy pozyskiwaniu surowca do kartonowego opakowania i jego obróbki, zadbano o racjonalną gospodarkę leśną. Takie opakowania można znaleźć na przykład w sklepie internetowym Aleksander-PRINT.

Przy sprzedaży artykułów dla dzieci, a zwłaszcza zabawek, kartony w kolorze eko mogą się nie sprawdzić. Maluchy są dużo bardziej skore by zainteresować się kolorami i zachęcającą fotografią na opakowaniu niż dorośli. Chociaż oczywiście i oni mają ku temu duże skłonności. Barwne kartoniki to również świetna forma do pakowania w nie żywności. Atrakcyjne i wyglądające na smaczne jedzenie na opakowaniu, potrafi złamać niejedną osobę przy decyzjach zakupowych.

Są też sytuacje, w których sprzedajemy już zapakowany produkt. Jeśli nie ma na nim informacji w języku polskim, a chcemy sprzedawać go w naszym kraju, zwykle należy umieścić odpowiednie informacje po polsku. Zdarza się też, że w informacjach wydrukowanych bezpośrednio na opakowaniu zdarzą się błędy. Nie dość, że przygotowanie i zrobienie nowych to zwykle ogromny koszt, to kolejny nastąpi przy przepakowywaniu czy przechowywaniu. Co na przykład gdy są to mrożonki? Istnieje ryzyko utraty całej partii produktów.

Na szczęście są na to sprawdzone rozwiązania. Np. we wspomnianym wcześniej sklepie Aleksander-PRINT można kupić nie tylko opakowania kartonowe, ale i różnego rodzaju etykiety. Do mrożenia, odpieku, kontaktu z wilgocią (np. do roślin czy na rury PCV). Takie etykiety różnią się nie tylko ze względu na warunki, do których są przystosowane. Można umieścić na nich różne informacje w wielu formatach, dzięki czemu można np. je nakleić na informacje, które chcemy zakryć. Największym atutem wspomnianego sklepu jest to, że można zamówić tam artykuły produkowane bezpośrednio przez firmę. Dzięki temu przyjmują wiele niestandardowych zleceń oraz pomijana jest marża pośredników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here