Każdego roku media społecznościowe coraz bardziej się rozwijają, a użytkownicy spędzają na nich więcej czasu. Dla przedsiębiorców oznacza to dużą możliwość rozwoju swojej firmy. To właśnie za pomocą social mediów ludzie wyszukują firm i porównują je, zanim zdecydują się na zakup danego produktu. Dlatego tak istotne jest posiadanie kont swojej marki w mediach społecznościowych. Jednak wrzucanie byle jakich zdjęć nie sprawi, że osiągniemy sukces na tych platformach. Do prowadzenia fanpage na Facebooku potrzebna jest wiedza, czas, kreatywność oraz znajomość odbiorców. Jeżeli nie posiadasz jednej z tej rzeczy ciężko będzie Ci się przebić. W tej kwestii mogą Ci pomóc agencje social media. Czym właściwie się oni zajmują? Na czym polega ich praca?

Agencja social media pracuje z pasją

Social media marketing – co to właściwie jest?

W wielkim skrócie można by rzec, że agencje zajmują się marketingiem w social mediach. Jednak nie wszyscy wiedzą co się kryje pod tym stwierdzeniem. Co to właściwie oznacza? Social media marketing to nic innego jak bezpłatne oraz płatne działania w zakresie mediów społecznościowych. Polegają one na publikacji treści (copywriting), grafik i tworzeniu kampanii reklamowych dopasowanych do grupy docelowej. Wszystkie te działania mają konkretny cel – wzrost rozpoznawalności marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku, nawiązywanie relacji z klientami, co finalnie przekłada się na osiąganie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Obszary w których agencja social media może pomóc firmom

Czym jest agencja social media?

Na rynku mamy dostępnych wiele agencji. Niektóre zajmują się reklamami w telewizji, tworzą wieloetapowy marketing, a jeszcze inne zajmują się wsparciem firm w mediach społecznościowych. Tym właśnie zajmuje się agencja social media. Oferuje ona wsparcie w zakresie prowadzenia kont w różnych kanałach społecznościowych takich jak Instagram, Facebook, LinkedIn czy Twitter. Jej głównym zadaniem jest tworzenie treści na potrzeby komunikacji w social media. Aby publikacje były skuteczne zespół, który tworzy agencja, musi być doskonale zaznajomiony z algorytmami poszczególnych platform.

 Facebook

Jakie są obowiązki agencji?

Działania agencji social media mogą się od siebie nieco różnić. Niektóre z nich mają bardziej rozbudowaną ofertę, choćby o pisanie artykułów blogowych czy pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Jednak istnieje pięć kluczowych filarów, które tworzą marketing w social mediach i każda dobra agencja powinna się na nich opierać.

 konto w serwisie Facebook
  1. Przygotowanie strategii komunikacji – prowadzenie social media nie może się rozpocząć przed ustaleniem odpowiedniej strategii. Agencje marketingowe powinny podczas jej tworzenia wziąć pod uwagę aktualne trendy w branży, cele biznesowe, przeanalizować grupę docelową i stworzyć persony, które będą odzwierciedlać osoby, do których firma chce dotrzeć;
  2. Ustalenie harmonogramu i publikowanie – kolejnym krokiem jest przygotowanie contentu dopasowanego do grupy docelowej. Powinien on brać pod uwagę dotychczasowe dokonania oraz tworzyć spójną całość. Po opracowaniu kreacji, wysyłane są one do akceptacji do klienta, a następnie ustalany jest harmonogramu wpisów i publikacja;
  3. Monitorowanie i słuchanie odbiorców – na tym etapie agencja monitoruje bieżące trendy i wdraża je w życie, a także dba o to, aby żaden komentarz czy opinia nie pozostała bez odpowiedzi;
  4. Tworzenie kampanii reklamowych – agencja ma świadomość, że postami organicznym niewiele zdziała, ponieważ coraz częściej mają one ucinane zasięgi. Dlatego tworzy ona skuteczne kampanie reklamowe, które pozwolą przyciągnąć nowych klientów;
  5. Analizowanie i raportowanie – sprawdzanie czy wdrożona strategia komunikacji działa to kolejny kluczowy element marketingu. W tym celu za pomocą dostępnych narzędzi analizujemy i tworzymy raporty. Klient powinien być na bieżąco informowany o efektach, które udało się osiągnąć i zmianach, które należy wdrożyć.
 Osoba z agencji social media obsługująca Facebooka

A więc czy agencja może Ci pomóc w mediach społecznościowych?

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych zdecydowanie się na współpracę z agencją to bardzo dobry ruch. Na Twój sukces pracują specjaliści, którzy wiedzą, co zrobić, aby wpływać na decyzje zakupowe konsumentów, a wizerunek firmy był coraz atrakcyjniejszy. Chcesz, aby Twoja firma się rozwijała? Zaufaj specjalistom z zakresu mediów społecznościowych i odezwij się do nas! Agencja Rise Up stworzy dla Ciebie indywidualną strategię, która pomoże osiągnąć Ci sukces. Nasze usługi są dostępne dla osób z całej Polski!

 www.riseupagencja.pl 

Poprzedni artykułSzkolenia sprzedażowe – czy warto?
Następny artykułJak marketing lokalny w sieci oraz skuteczne pozycjonowanie wpływają na rozwój biznesu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj