Każda niemal firma posiada własną stronę internetową – jedni używają jej do celów czysto informacyjnych, inni do pozyskiwania leadów (danych kontaktowych od potencjalnych klientów) lub sprzedaży produktów lub usług. Poza dbaniem o czysto estetyczny wymiar strony warto też zainteresować się optymalizacją pod silniki wyszukiwarek. Pierwszym krokiem na drodze na szczyt wyników wyszukiwania Google powinien być audyt SEO.

Audyt SEO – co to jest?

Audyt strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest to dokument, zawierający informację na temat kondycji witryny – jej dobrych i złych strony. Audyt SEO strony internetowej skupia się przede wszystkim na wytycznych technicznych, choć bardziej specjalistyczne audyty poruszają też kwestie widoczności konkurencji w wynikach wyszukiwania Google czy aspekty związane z doświadczeniami użytkownika.

Najlepiej żeby audyt strony został przeprowadzony przez specjalistów SEO, a takich znajdziesz m.in. w Agencji KS. Poza poinformowaniem o stanie technicznym strony czy jej widoczności, w raporcie od KS znajdziesz także wytyczne, co trzeba zmienić, aby strona spełniała wymagania SEO (np. szybkość ładowania strony, dopasowanie do urządzeń mobilnych czy poprawa architektury informacji). Całą ofertę dotyczącą audytu można znaleźć pod adresem ks.pl/audyt-seo.

Cele audytu SEO

Warto wymienić po kolei cele, które przyświecają tym działaniom:

  • analiza witryny pod kątem widoczności w wyszukiwarkach internetowych,
  • badanie strony internetowej, a dokładnie elementów, które mają największy wpływ na pozycjonowanie strony,
  • raport o słabych stronach pod względem SEO, z uwzględnieniem poprawnych elementów,
  • proponowane rozwiązania, które są w stanie m.in. pozytywnie wpłynąć na widoczność strony czy przyspieszą działanie witryny.

Widoczność w wyszukiwarce Google

Dlaczego audyt SEO jest tak ważny? Ponieważ dzięki temu można osiągnąć wysokie pozycje w Google. Prawidłowa optymalizacja strony jest w stanie wpłynąć na zwiększenie ruchu, jednak wcześniej trzeba będzie określić, co należy optymalizować. Każdy element na stronie musi zostać dopracowany, aby mógł wspierać pięcie się strony internetowej w wynikach Google.

Audyt strony internetowej – kiedy powinien zostać przeprowadzony?

Audyt SEO można wykonać na każdym etapie istnienia strony – tuż przed uruchomieniem, w trakcie działania, po migracji, rebrandingu czy po większych spadkach. Nad analizą strony internetowej powinny pomyśleć osoby, których strona nigdy nie była optymalizowana pod kątem SEO, ale także te, które chcą zwiększać udział ruchu na stronie z naturalnych wyników wyszukiwania.

Jak powinien wyglądać audyt SEO?

Warto omówić, na czym skupia się audyt SEO. Jakie dokładnie elementy brane są pod uwagę? Oto ich lista:

  • ocena widoczności strony – bierze się tutaj pod uwagę listę fraz kluczowych. Trzeba również uwzględnić pozycję witryny na dane słowo kluczowe. Specjalista SEO sprawdza bieżącą widoczność z podziałem na słowa w TOP3, TOP10 czy TOP50.
  • skanowanie, indeksowanie, renderowanie – są to elementy, które są niezwykle istotne, gdyż jeżeli robot Google nie będą w stanie odkryć strony, przeskanować jej oraz zaindeksować, witryna nigdy nie pojawi się w wynikach wyszukiwarki.
  • ładowanie strony internetowej – audyt SEO sprawdza metryki, które wskazują, czy dana witryna ładuje się w odpowiednim tempie.
  • dopasowanie do urządzeń mobilnych – duża część ruchu w internecie to ruch z smartfonów. Warto więc przystosować do tych urządzeń stronę.
  • meta tagi – czy zawierają słowa kluczowe i czy są odpowiednio przygotowane. Jest to o tyle istotne, że są to elementy widoczne w wynikach wyszukiwania, które mają wpływ na pozycję (title) oraz zachowanie użytkownika (description)
  • linkowanie wewnętrzne – sprawdzane jest nic nie blokuje robotów Google i użytkowników w trakcie przemieszczania się po stronie.
  • linkowanie zewnętrzne – specjalista SEO ocenia stan profilu linków – jakość miejsc, z których prowadzą odnośniki oraz jakie anchory są do tego stosowane.
  • dane strukturalne – specjalny rodzaj kodu, który jest zrozumiały dla algorytmów. Dane te mogą pomóc w wyróżnieniu się w wynikach wyszukiwania.

Darmowy audyt SEO online w większości poda nam jedynie suche dane, które bez należytej interpretacji są niemal bezużyteczne. Dlatego też warto wynająć agencję SEO do wykonania audytu SEO.

Efekty audytu SEO

Pytanie, które będzie stawiać sobie każdy przedsiębiorca – kiedy efekty audytu SEO będą widoczne?

Audyt strony internetowej jest jednorazową usługą, której realizacja trwa kilka dni. Aby efekty były widoczne, zmiany wyszczególnione w audycie należy wdrożyć w życie. Sam proces wdrożenia może trwający kilka tygodni lub miesięcy. Do tego należy też wziąć pod uwagę to, że witryna po zmianach musi zostać na nowo przeskanowana przez robota.

Na efekty, które przyniesie profesjonalny audyt, trzeba będzie więc czekać nawet kilka miesięcy, pod warunkiem że zostanie on wdrożony.

Poza informacjami technicznymi specjalistyczny audyt SEO może zawierać inne elementy takie jak: analiza konkurencji (mocne i słabe strony) oraz analiza UX. Stanowi to dodatkową wartość, której nie sposób znaleźć w darmowych audytach online.

Ile płaci się za kompleksową analizę audytową?

Ile kosztuje audyt SEO? Nie da się w sposób jednoznaczny odpowiedzieć na tego typu pytanie. Każda agencja ma swój cennik. Poza tym na koszt wpływ ma wiele czynników, np. stan techniczny strony (czy jest ona dopiero na etapie tworzenia od podstaw, czy też nie). Przyjąć można, że cena za przeprowadzenie samego audytu waha się od dwóch tysięcy złotych do nawet kilku tysięcy złotych. Choć jest to znaczny koszt, to taki audyt pozwala wytyczyć kolejne kroki przy optymalizacji witryny, które pozwolą osiągnąć wysokie pozycje na pożądane przez nas frazy kluczowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here