Aby strona internetowa przynosiła oczekiwany efekt, musi spełniać potrzeby użytkowników. W innym przypadku opuszczą oni witrynę, zanim dokonają zakupu czy zapoznają się z treścią bloga. Aby sprawdzić użyteczność strony, sklepu internetowego, bloga lub aplikacji, należy przeprowadzić testy użyteczności stron internetowych. Co warto wiedzieć na ten temat?

Potencjalny klient często opuszcza witryny sklepów internetowych, jeśli zakup wymaga od niego zbyt wiele wysiłku. Można tego uniknąć, przeprowadzając badanie użyteczności, które pozwala sprawdzić funkcjonalność strony internetowej, sklepu, czy aplikacji mobilnych. Wyniki testów użyteczności umożliwiają zwiększenie satysfakcji użytkowników. Jakie działania należy podjąć?

Audyt użyteczności – dlaczego warto?

Audyt użyteczności pozwala na kompleksowe sprawdzenie strony internetowej pod kątem jej zgodności z oczekiwaniami odbiorców. Profesjonalne narzędzia analityczne pomagają wskazać, jakie elementy zniechęcają użytkowników i co należy zrobić, aby to zmienić. Audyt użyteczności pomoże zatrzymać potencjalnych klientów, którzy porzucają koszyki, ponieważ zakupy wymagają od nich zbyt dużo wysiłku. Audyt wskazuje odstraszające klientów elementy, dzięki czemu można dokonać niezbędnych zmian, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Zlecając audyt UX profesjonalnej firmie, otrzymasz szczegółową analizę użyteczności Twojej strony internetowej. Konkretny plan zmian pomoże uszeregować działania, które musisz podjąć, od tych najbardziej kluczowych do tych, z którymi można poczekać. Dostaniesz konkretne wskazówki, a nie ogólne informacje, dzięki czemu z łatwością wdrożysz niezbędne rozwiązania. Jeśli więc chcesz udoskonalić swoją witrynę, ale nie wiesz jak to zrobić, mimo dużego ruchu w sklepie internetowym, sprzedaż nie jest satysfakcjonująca lub chcesz jeszcze skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej – audyt użyteczności jest dla Ciebie.

Czym są badania użyteczności?

Badania użyteczności pozwalają sprawdzić, czy witryna lub aplikacja spełnia założone wymagania. Przeprowadzenie badania polega na wykonaniu określonych zadań przez odbiorców danej witryny, sklepu online lub aplikacji. Badania UX pokazują, w jakim stopniu produkt realizuje określone cele. Przykładowo: użytkownik sklepu internetowego musi wyszukać lub zamówić konkretny produkt. Następnie dzieli się swoimi przemyśleniami na temat całego procesu, wskazując problemy, jakie napotkał. Z użytkownikami przeprowadzane są też rozmowy, które mają odpowiedzieć na pytanie, jakie są ich potrzeby i motywacje. Dzięki temu dowiadujemy się, co jest najważniejsze dla potencjalnych klientów w kontekście Twojego sklepu czy aplikacji. Po przeanalizowaniu zdobytych informacji można wdrożyć rozwiązania, które pozwolą zdobyć przewagę nad konkurencją. Przed przeprowadzeniem badań użyteczności warto przeprowadzić audyt, dzięki czemu nie tracimy czasu na poprawianie podstawowych błędów.

Co nam daje UX copywriting?

UX copywriting ma sprawić, że korzystanie ze strony internetowej będzie dla jej użytkowników łatwe i przyjemne. Muszą oni wiedzieć, co zrobić, aby osiągnąć swój cel, który przywiódł ich w konkretne miejsce. Nieprzyjazna witryna sprawia bowiem, że potencjalni klienci szybko ją opuszczają, wybierając bardziej przyjazne miejsce. UX copywriting ma więc sprawić, że użytkownik błyskawicznie odnajdzie informacje, jakich poszukuje. Choć tradycyjny copywriting i UX writing mają ze sobą wiele wspólnego, są między nimi pewne różnice. Copywriting jest związany z marketingiem, natomiast UX copywriting wywodzi się z projektowania UX i wymaga zrozumienia technologii, dla której projektowane są treści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here