W dobie nowoczesnych technologii i automatyzacji niemalże wszystkich branż, skorzystać możesz z opcji rejestrowania firmy przez Internet. Nie jest bowiem tajemnicą, że to dzięki tym nowym technologiom możliwe jest sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie firmy – w tym popularnej działalności gospodarczej.

Praca nie-etatowa kusi Polaków, którzy chcą pójść „na swoje”. Zalet tego rozwiązania jest wiele, a do tej listy, nie tak dawno, dołączyła możliwość rejestrowania firmy bez konieczności wychodzenia z domu. Okazuje się bowiem, że teraz znaczną część wykonać możesz zdalnie – tj. poprzez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności.

Wszystko przez Internet?

Zanim zaczniesz korzystać z zalet (i wyzwań) bycia „na swoim”, musisz zarejestrować swoją firmę. Zadanie to stało się zaskakująco łatwe, gdy wprowadzono możliwość wypełnienia formularza w systemie online. Do jego pełnego uzupełnienia potrzebny będzie Ci profil zaufany i podpis elektroniczny. Kolejną opcją jest oczywiście złożenie podpisu osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie.

Wniosek wypełnia się zgodnie ze wskazaniami i informacjami, zawartymi w formularzu. W rubrykach należy wpisać m.in.:

  • Imię i nazwisko rodowe,
  • Drugie imię,
  • Imię ojca i imię matki,
  • Miejsce urodzenia,
  • PESEL (jeśli istnieje),
  • Datę urodzenia,
  • NIP (jeśli istnieje),
  • Nazwę i numer dowodu tożsamości,
  • Adres zamieszkania i adres do korespondencji.

Oprócz tego – koniecznie jest wypełnienie danych firmy – tj. nazwę i adres korespondencyjny. Nazwa to Twoje imię i nazwisko – tj. najpierw podaj swoje imię, a później nazwisko – a potem kolejne człony, które mogą klasyfikować działalność do branży. Przykładem jest więc: Jan Kowalski – naprawa aut. W przypadku adresu – możesz podać konkretne dane do korespondencji, albo prowadzić działalność w kilku miejscach jednocześnie (tzw. adres mobilny) – np. gdy docelowo wykonujesz usługi u klienta.

Wypełniony wniosek o rejestrację firmy wysyła się wraz z innymi dokumentami do ZUSu/KRUSu, a także do Urzędu Skarbowego. Wypełnienie wniosku CEIDG-1 jest bezpłatne i bardzo intuicyjne. Jeśli jednak nie wiesz, jak tego dokonać – poproś o pomoc biuro rachunkowe Wrocław.

Po wypełnieniu wniosku potwierdź go przy pomocy profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.

Uwaga! Jedna osoba fizyczna może mieć przypisany tylko jeden wpis w CEIDG. Nie możesz mieć zarejestrowanych kilku jednoosobowych działalności na swoje dane. Możesz jednak, pod jednym wpisem, mieć kilka działalności.  

Co dalej?

Jeśli wniosek zostanie złożony w sposób poprawny – możesz cieszyć się korzyściami, związanymi z prowadzeniem własnej działalności. Wśród tych najcenniejszych jest tzw. ulga na start, która dotyczy osób prowadzących swoją działalność po raz pierwszy (lub którzy wznawiają działalność po 5-letniej przerwie). Korzystniejsze warunki obejmują okres 6 miesięcy i zwalniają m.in. z konieczności opłacania składek na ubezpieczenie społeczne czy Fundusz Pracy. Co ważne – ulga ta nie obowiązuje ubezpieczenie zdrowotnego.

Nowy przedsiębiorca skorzystać także może z Małego ZUSu, który przeznaczony jest dla firm, które nie przekraczają przychodu 120 tysięcy w danym roku kalendarzowym. Więcej wskazówek i informacji o korzyściach i obowiązkach płynących z posiadania własnej działalności, znajdziesz na https://biuro-ksiegowe-liber.pl/uslugi/kadry-i-place-wroclaw/.

Poprzedni artykułGadżety z logiem firmowym — podstawowy zestaw dla pracowników
Następny artykułJakie biurko wybrać, aby stworzyć nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj