Aż 77 proc. internautów, jak wynika z raportu Gemius/PBI „E-commerce w Polsce 2022”, robi zakupy online. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otworzenie sklepu internetowego, upatrując w tym szansy na szybki zysk. Wchodząc w świat zakupów online warto mieć jednak odpowiednią strategię i wiedzieć, na czym zależy konsumentom.

E-commerce – jak zacząć?

Tak jak w przypadku każdego biznesu, tak i przy rozpoczęciu działalności w branży e-commerce potrzebna jest odpowiednia strategia. Warto na samym początku przeanalizować, jakie produkty znajdą się w sklepie internetowym, jaka jest grupa docelowa i – przede wszystkim – jakie ma potrzeby. Ciekawy asortyment w atrakcyjnych cenach jest bez wątpienia kluczowy.

To jednak nie wszystko. Przed założeniem sklepu internetowego warto również wykonać analizę SWOT (czyli zidentyfikować szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony planowanego biznesu). Dzięki temu przedsiębiorca będzie mógł ocenić, jak wypada na tle konkurencji, nad czym musi szczególnie popracować oraz jak wykorzystać swoje atuty.

Przy działalności w e-commerce potrzebna jest również znajomość zachowań konsumentów. Przedsiębiorcy mogą wspomagać się wynikami badań i różnymi raportami, które cyklicznie ukazują się w internecie. Dzięki nim można dowiedzieć się, jakie metody płatności preferuje większość klientów, jakie błędy popełniają prowadzący sklep internetowy przy planowaniu ścieżki zakupowej, jaką politykę zwrotów najlepiej przyjąć czy jakie opcje dostaw zaproponować klientom.

Tworzeniu strategii powinno też towarzyszyć wyznaczenie konkretnych celów – nie tylko finansowych. Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce zwracają uwagę również na inne wskaźniki. Istotne jest na przykład docieranie do nowych klientów, zwiększanie ruchu na stronie internetowej czy np. zyskanie rozpoznawalności w mediach społecznościowych (które świetnie wspomagają sprzedaż w sieci).

Kursy e-commerce – dla tych, którzy chcą założyć biznes lub pracować w branży

Osoby, które planują założenie własnego sklepu internetowego i chcą zrozumieć, na czym polega projektowanie e-commerce, mogą rozważyć zapisanie się na kurs e-commerce, który pozwoli im zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do działalności w tej branży. Na przykład w Żaku można zapisać się na kształcenie jednoroczne w ramach kursu E-commerce (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/e-commerce); uczestnicy dowiadują się na zajęciach, jak analizować bieżące trendy sprzedażowe, jak stworzyć własny biznes online i o czym warto pamiętać czy jak skutecznie promować sprzedaż w sieci. Dzięki temu absolwenci są dobrze przygotowani do otworzenia własnego sklepu internetowego i mogą uniknąć wielu błędów, które popełniają osoby bez odpowiedniego doświadczenia. Wiedza i umiejętności nabyte podczas zajęć w Żaku przydadzą się również osobom, które chcą pracować w branży – np. jako specjalista ds. e-commerce czy social media manager.

W przypadku e-commerce warto mieć też świadomość, że to branża, która nieustannie się zmienia. To z kolei oznacza, że zarówno przedsiębiorcy jak i specjaliści pracujący w e-commerce muszą nieustannie dokształcać się, umieć analizować trendy i podążać za potrzebami konsumentów. Bez tego sukces w tej branży może okazać się niemożliwy. 

Artykuł sponsorowany

Poprzedni artykułGadżety reklamowe stosowane na imprezach sportowych – jak wypromować tam swoją markę?
Następny artykułCzy warto zainwestować w mieszkanie w Warszawie? A może lepiej za granicą?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj