Firmy cały czas zainteresowane są standardową formą reklamy papierowej, ponieważ przynosi ona świetne rezultaty. Sama IKEA rocznie rozsyła ponad 5 milionów katalogów sprzedażowych najwyższej jakości. Katalogi drukowane pełnią funkcję informacyjną, sprzedażową i marketingową. Od ich formy i zawartości zależy jednak to, jak bardzo są skuteczne. Bardzo istotne są też aspekty techniczne. O czym należy pamiętać, zlecając drukarni przygotowanie katalogów sprzedażowych?
Katalogi drukowane
Katalogi drukowane są zupełnie inną formą prezentowania treści i reklamy niż ulotki. W tym przypadku naprawdę liczy się jakość, ponieważ klienci wielokrotnie oglądają arkusze, gromadzą i powracają do nich. Odmienne jest także podejście do takiej formy. Ekskluzywny katalog nie trafia do kosza na śmieci, co często dzieje się w przypadku zwykłej ulotki, lecz w najlepszym przypadku może ozdabiać półkę w domu klientów, sprawiając, że znajomość marki z czasem będzie rosła.
Osiągnięcie powyższych celów wymaga jednak całkowitego postawienia na jakość. Na początku warto znaleźć rekomendowaną drukarnię, która specjalizuje się w tego typu realizacjach. Sprawdzona drukarnia oferująca katalogi powinna dostarczać wiele różnych form wykonania, dzięki czemu można stworzyć produkt absolutnie dostosowany do branży, w której się działa. W przypadku druku katalogów istnieje wiele aspektów, które można spersonalizować. Do najważniejszych należą następujące parametry:
- rodzaj łączenia, np. katalogi klejone, szyte, szyte podwójnie, wykonywane techniką hybrydową,
- rodzaj papieru, np. laminowany, kredowy, matowy,
- kolor druku,
- grzbiet katalogów,
- gramatura papieru i format arkusza,
- rodzaj ewentualnego uszlachetnienia,
- typ okładki i zastosowanie ewentualnych powłok, woskowania lub innych technik poligraficznych.
Oczywiście powyższa lista nie jest kompletna. Tworzenie katalogów może być prawdziwą sztuką, a finalne dzieło może być personalizowane na wielu płaszczyznach. Przykładową ofertę znajdziesz na stronie drukarni https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1721/katalogi-szyte
Zawartość profesjonalnych katalogów firmowych
Katalogi firmowe powinny zawierać transparentnie przedstawione informacje w atrakcyjnej formie graficznej. Współczesna technika poligraficzna umożliwia zastosowanie wielu efektów stylistycznych. Im bardziej luksusowa branża, tym bardziej ekskluzywne powinny być katalogi. Zasadę tę potwierdza chociażby działalność salonów samochodowych wyszukanych marek premium. Oprócz nowoczesnych tabletów z zainstalowanymi konfiguratorami pojazdów otrzymamy tam również katalogi szyte, często dodatkowo pozłacane lub posrebrzane. Najważniejszym elementem katalogu sprzedażowego są jednak wysokiej jakości zdjęcia, oddające charakter sprzedawanego produktu. Wszelkie szczegóły techniczne powinny zostać przekazane tak, aby drukarnia mogła sporządzić katalogi w jak najbardziej satysfakcjonującej nas formie.