Prowadzisz własny biznes, który chcesz wprowadzić na rynek niemiecki? Chcesz zaistnieć w tamtejszym internecie? Niezbędne okażą się więc działania SEO. Niemcy to kraj, w którym ponad 05 procent obywateli aktywnie korzysta z sieci i mediów społecznościowych. To wspaniała okazja do tego, aby podbić tamtejszy rynek. Firmy, które za cel ekspansji wybrały Niemcy powinny wiedzieć, że najważniejsze będzie zaplanowanie strategii pozycjonowania, która będzie uwzględniała wszystkie aspekty. Jakie? O tym właśnie jest ten artykuł!
Pozycjonowanie w Niemczech – użytkownicy w Niemczech
Pozycjonowanie w Niemczech jest na chwilę obecną najlepszą metodą na dotarcie to potencjalnych klientów na tamtejszym rynku. W Niemczech populacja ludności wynosi około 100 milionów, z czego 95 procent to aktywni użytkownicy internetu, którzy na co dzień poszukują w sieci rozrywki, informacji oraz produktów i usług. Na dodatek co trzeci Niemiec posiada nawet dwa smartfony, z których aktywnie korzysta. Oznacza to więc, że firmy chcą zaistnieć na rynku niemieckim muszą dostosowywać swoje strony internetowe do urządzeń mobilnych.
Pierwszym i zarazem najważniejszym punktem styku na linii firma-klient jest wizytówka produktu. O ile dla oka internauty anglojęzycznego witryny minimalistyczne są atrakcyjniejsze, o tyle dla Niemców obszerne i wartościowe opisy są znacznie lepsze. Podobnie jak na polskim rynku, pozycjonowanie Niemcy również odbywa się w Google. Na komputerach używa tej przeglądarki około 90 procent użytkowników, natomiast na mobile jest to już niemal 98 procent. Niegdyś w do pozycjonowania stron w Niemczech używano jeszcze Bing i Yahoo, ale obecnie nie stanowią one już żadnej konkurencji dla amerykańskiego giganta. Strona internetowa powinna być zoptymalizowana pod Google DE.
Pozycjonowanie stron w Niemczech – na co zwrócić uwagę?
Aby pozycjonowanie stron w niemieckim Google DE było skuteczne należy zadbać o treści pisane w rodzimym języku, czyli niemieckim. Bariery językowe są obecne wszędzie, bez względu na to, czy jest to pozycjonowanie stron www w Niemczech, czy pozycjonowanie Wielka Brytania. Jeśli zapadnie decyzja o ekspansji na rynek niemiecki i pojawi się kontakt z klientem, należy pamiętać o tym, aby wiadomość była poprawna językowo. Jeśli pojawią się jakiekolwiek błędy merytoryczne, czy ortograficzne, z pewnością przełoży się to na mniejszy odzew ze strony konsumentów. Mało tego, fiasko działań SEO i marketingowych odbije się również na budżecie i poniesionych kosztach, które powinny się zwrócić.
Innym wyzwaniem, jaki niesie ze sobą pozycjonowanie w Google DE jest konieczność stosowania znaków specjalnych – Ä, Ü, ß. Znaki te trudno odnaleźć w standardowej polskiej klawiaturze, ale Google potrafi rozpoznawać słowa, nawet jeśli są one napisane błędnie, a litery zostają zastąpione zwykłymi znakami. W tym przypadku można wpisać słowo kluczowe z literą A, U lub B, ale mimo to podczas pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google DE warto ściślej trzymać się reguł.
Kolejnym istotnym aspektem, jeśli chodzi o pozycjonowanie Niemcy jest sposób komunikacji z klientami. Tamtejsi biznesmeni zdecydowanie bardziej wolą klarowność sytuacji i konkrety. W związku z tym budowanie relacji z nimi musi opierać się na dobrze skonstruowanych i jasnych komunikatach. Pozycjonowanie Niemcy wymaga także tego, aby był odpowiedni dobór słów kluczowych. W tym przypadku jest to trudne i skomplikowane zadanie. Dla przykładu „search engine optimization” można po niemiecku zapisać jednym słowem – „Suchmaschinenoptimierung”.
Pozycjoner ma więc nieco utrudnione zadanie, bo musi zdecydować, czy chce optymalizować pod SEO całą frazę kluczową, czy też rozbić ją na poszczególne słowa kluczowe. Specjalista SEO, który ma doświadczenie i pozycjonowanie Niemcy nie jest dla niego większym problemem wie, że nie może zapominać o optymalizacji pod kilka słów kluczowych. Niemiecki użytkownik wyszukiwarki Google DE, dzięki elastyczności swojego języka może sprecyzować swój komunikat i określić czego potrzebuje. Skuteczność SEO w Google DE może być wyższa przy użyciu fraz long-tail. Ponadto w trakcie pozycjonowania w Niemczech strony www warto zadbać o link building, a więc pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.
W niemieckiej wyszukiwarce można znaleźć wiele dobrych jakościowo witryn, z których pozyskanie linka prowadzącego do pozycjonowanej strony www z pewnością przełoży się na jej lepszą widoczność w wyszukiwarce Google DE. Jest to szczególnie istotny aspekt w przypadku sklepów internetowych. Pozyskiwanie linków to także jeden z najważniejszych czynników rankingowych, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w Niemczech.
W dobie powszechnego zasięgu social media i aktywnego ich użytkowania firma powinna również i tak zaistnieć. Dzięki temu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnych klientów, a angażujące posty mogą przyczynić się do budowania szerszych zasięgów. Liczne udostępnienia postów to tak zwany marketing szeptany, który dla e-commerce może przynosić wiele dobrego.
SEO Niemcy – podsumowanie
Pozycjonowanie stron w niemieckim Google jest procesem czasochłonnym, ale w dłuższej perspektywie czasu przynoszącym ogromne korzyści. W przypadku marketingu internetowego na niemieckim rynku ważna jest systematyczność i rzetelne działania. Dzięki temu pozycjonowanie strony internetowej przyniesie lepsze efekty. Ponadto istotnym elementem działań SEO jest content marketing i wysokiej jakości treści. Więcej na temat pozycjonowania w niemieckiej wyszukiwarce można przeczytać na https://rankarchitects.com/pl/blog/.