Witacze, nazywane również pylonami są ważnym elementem krajobrazu miejskiego. Stanowią wizytówkę miasta, duży format gościnności, powitanie turystów. Mają one potencjał wizualny i komunikacyjny, przyciągając uwagę przechodniów i kierowców oraz przekazując różne informacje. Wybór odpowiedniego witacza dla miasta wymaga uwzględnienia wielu czynników, takich jak estetyka, funkcjonalność, trwałość, design i zgodność z przepisami. W tym artykule omówimy kilka istotnych aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze pięknego witacza dla miasta.
Rozmiar
Pierwszą kwestią, którą należy rozważyć, jest rozmiar witacza. Powinien on być odpowiednio dostosowany do miejsca, w którym zostanie umieszczony. Witacz nie powinien być ani zbyt mały, aby nie zginął w otoczeniu, ani zbyt duży, aby nie dominował nad innymi elementami krajobrazu. Treść powinna być również klarowna i zwięzła, aby przekazać informację w jak najbardziej efektywny sposób.
Estetyka
Witacz powinien być estetycznie atrakcyjny i pasować do stylu architektonicznego i charakteru miasta. Wybór odpowiednich kolorów, czcionek i grafik jest istotny, aby witacz harmonijnie współgrał z otoczeniem, jednak treści należy ograniczyć do minimum, by zwrócić przejezdnym uwagę tylko na najważniejsze hasła. Dobrze zaprojektowany witacz może stanowić ciekawy element artystyczny i poprawić wizualny wygląd miejsca, może również stanowić meeting point dla turystów i mieszkańców. Witacz może również pełnić funkcję atrakcji turystycznej czy foto spotu jak w przypadku bardzo modnych witaczy literowych.
Oświetlenie
Oświetlenie witacza jest kluczowe, zwłaszcza jeśli ma być czytelny w nocy czy po zmroku. Warto zainwestować w wysokiej jakości oświetlenie LED, które zapewni równomierne i wyraźne podświetlenie treści reklamowej i będzie ekonomiczne w eksploatacji. Dobre oświetlenie nie tylko poprawi widoczność witaczy, ale także zwiększy jego atrakcyjność i czytelność. Oświetlenie witaczy może również wyrażać różne nastroje gdy zastosujemy specjalne autorskie oprogramowanie i diody cyfrowe w technologii produkcji witaczy i pylonów reklamowych oferowanych przez firmę Graffico.
Zgodność z przepisami
Przy wyborze witacza należy zwrócić uwagę na przepisy i regulacje dotyczące reklamy zewnętrznej w danym mieście. Należy sprawdzić, czy wybrany witacz spełnia wymogi dotyczące rozmiaru, umiejscowienia, wysokości czy oświetlenia. Ważne jest również uzyskanie niezbędnych zezwoleń i pozwoleń od władz lokalnych przed instalacją witacza, w szczególności uzyskania pozwolenia na budowę. Realizację inwestycji w postaci witaczy dobrze jest powierzyć doświadczonej firmie, która zrobi audyt, przygotuje dokumentację techniczną, wykona fundamenty, wyprodukuje witacze i dostarczy dokumentację wykonawczą.
Utrzymanie i konserwacja
Witacz będzie narażony na działanie czynników atmosferycznych i innych uszkodzeń. Dlatego istotne jest zapewnienie odpowiedniej konserwacji i regularnego czyszczenia witacza, aby utrzymać jego atrakcyjny wygląd. Żeby witacze były trwałe i długowieczne muszą być wykonane z najlepszych materiałów typu dibond, aluminium i wykończone z najwyższą estetyką.
Design
Witacze powinny być unikatowe, bo stanowią wizytówkę miasta. Witacze, jak wszystkie przedmioty i elementy użytkowe wokół nas, również podlegają trendom, które szybciej niż kiedykolwiek zmieniają się w dzisiejszym świecie. Przy projektowaniu witaczy, należy zatem postawić albo na oryginalny i niepowtarzalny design lub ponadczasową klasykę. Obecnie trendem, który jest obecny w dużych miastach europejskich są witacze w postaci wolnostojących, wielkogabarytowych liter 3D, przy których zarówno turyści jak i mieszkańcy chętnie robią sobie zdjęcia i umieszczają w social mediach.
Wybór pięknego witacza dla miasta jest procesem, który wymaga uwzględnienia wielu czynników. Estetyka, funkcjonalność, czytelność i zgodność z przepisami są kluczowe dla stworzenia harmonijnej i atrakcyjnej przestrzeni miejskiej. Inwestycja w odpowiednio zaprojektowany witacz może przyczynić się do poprawy wizerunku miasta i przyciągnięcia uwagi odwiedzających. Pamiętajmy jednak, że witacz powinien być zintegrowany w sposób subtelny i estetyczny, aby nie zaburzać charakteru miejsca.